Yazar "Yurdakul, Kabakçı Işıl" için listeleme
-
Analysis of internet metaphors: Case for information technology students
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (Asian Research Publishing Network (ARPN), 2012)The purpose of this study is to determine the Internet-related metaphors used by Information Technology students and examine these metaphors in terms of their class, gender, daily internet use, internet use experiences and ... -
Constructing Technopedagogical Education based on Teacher Competencies in terms of National Standards
Yurdakul, Kabakçı Işıl; Odabaşı, Ferhan H; Kılıçer, Kerem; Çoklar, Ahmet Naci; Birinci, Gürkay; Kurt, Aşkım A (2014)Öğretim sürecinde etkili teknoloji kullanımına kavramsal çerçeve olabilecek alanyazında birçok teknoloji entegrasyonu modeli yer almaktadır. Bu modellerden biri de, Teknopedagojik eğitim (TPİB-TPACK) modelidir. Teknopedagojik ... -
The development of Hyper-MNP: Hyper-media navigational performance scale
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (Springer, 2016)The present study aimed at developing a scale to evaluate navigational performance as a whole, which is one of the factors influencing learning in hyper media. In line with this purpose, depending on the related literature, ... -
Dijital Ebeveynlik ve Değişen Roller
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte bu teknolojiler hayatın pek çok alanıyla bütünleşmeye başlamıştır. Yaşamın bütün alanlarına çeşitli kolaylıklar sunmuştur. Bu bütünleşme süreci, özellikle bu ... -
Eğitsel Web Arayüz Tasarımında Metaforlar: EMMA Adımları
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (2015)Doğrusal olmayan, hareketli ve esnek yapısıyla Hiperortamlar e-öğrenmenin temelini oluşturmaktadır. Öğrenen için geniş bir hareket esnekliği sağlayan Hiperortamlar birbirinden farklı çok sayıda eğitsel çoklu ortam materyaline ... -
Examining Technopedagogical Knowledge Competencies of Preservice Teachers Based on Ict Usage
Yurdakul, Kabakçı Işıl (Hacettepe University, 2011)The purpose of this study is to determine preservice teachers' technopedagogical knowledge competencies and to examine differences between those competencies and the usage level of information and communication technologies ... -
A Framework of Educational Metaphorical Interface Design for Learner Hypermedia Navigational Performance
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2014)Hypermedia environments constitute the basis of e-learning environments. These environments have non-linear, dynamic and flexible structure. These features of Hypermedia provide a wide range of flexible navigation ... -
An Integrated Approach for Preservice Teachers' Acceptance and Use of Technology: UTAUT-PST Scale
Problem Durumu: Bireylerin teknoloji kabul ve kullanımlarını etkileyen değişkenlerin belirlenmesi alanyazında önemli bir araştırma alanını oluşturmaktadır. Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli (TKKBM) bireylerin ... -
Metaphors in meta-communication
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (IGI Global, 2011)This chapter is based on the claim that the metaphors as a new and powerful tool in different sciences especially including Information Systems and a number of sociological disciplines such as linguistic, education, and ... -
Modeling preservice teachers' TPACK competencies based on ICT usage
Yurdakul, Kabakçı Işıl; Çoklar, Ahmet Naci (Wiley, 2014)The purpose of this study was to build a model that predicts the relationships between the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) competencies and information and communication technology (ICT) usages. Research ... -
Öğretim Elemanı Teknoloji Danışmanlığı Programı: Dönüştürücü Öğrenme Kuramı Bakış Açısı İle Mesleki Gelişim Sürecini İnceleme
Gerçekleştirilen araştırmada Türkiye'de bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi'nde gerçekleştirilen teknoloji danışmanlığı programına katılan bir öğretim üyesinin, Mezirow' un (1994) dönüştürücü öğrenme kuramında yer ... -
Öğretmen adaylarının Bilişim Teknolojileri dersi öğretim programına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Bu çalışmanın amacı, Bilişim Teknolojisi öğretmen adaylarının Bilişim Teknolojileri Öğretim Programının uygunluğuna ilişkin görüşlerinin program öğeleri temel alınarak çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaç ... -
A TPACK Course for Developing Pre-Service Teachers' Technology Integration Competencies: From Design and Application to Evaluation
Yurdakul, Kabakçı Işıl; Odabaşı, Hatice Ferhan; Şahin, Y. Levent; Çoklar, Ahmet Naci (Igi Global, 2013)Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) is one of the technology integration models that focuses on effective technology integration related to teacher competencies. This model is based on the interaction and ...