Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorErtürk, Murat
dc.contributor.authorÜzümcü, Erhan
dc.date.accessioned2019-09-19T11:33:50Z
dc.date.available2019-09-19T11:33:50Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationErtürk, M., Üzümcü, E. (2018). Yeni nesil dijital okuma deneyimi ve e-kitabın geleceği.Sanat ve Tasarım Dergisi, 8 (2), 196-205.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/10077
dc.description.abstractSon zamanlarda sıkça karşılaşılan, e-kitaba yönelik geliştirmelerin olması gereken düzeyde olmadığına yönelik tartışmalar, e-kitabın geleceğini gündeme getirmiştir. Böylece e-kitap ve e-kitabın getirdiği dijital okuma deneyimine yönelik yararlı bir tartışma ortamı doğmuştur. E-kitap geliştirmeleri sonucunda ortaya çıkan hibrit kitap, etkileşimli dijital anlatı gibi yeni biçimlerin, sosyal okuma deneyimine yönelik deneysel yaklaşımların okurun okuma alışkanlıkları üzerindeki etkilerini kapsar. Tasarımcıların da içerisinde bulunduğu yayıncılık sektöründeki aktörlerin bu alışkanlıklar üzerine eğilmesi ve kendine pay çıkarması gerekir. Bu çerçeveden yola çıkarak makalede, yeni nesil dijital biçimlerin getirdiği dijital okuma deneyimi ve bu deneyimi tasarlayan başlıca aktör olan tasarımcının rolüne değinilmiş, dijital yayıncılık alanında araştırma ve uygulama için gerekli sektörel ve akademik araştırmaların, yenileşime açık anlayışın ve bilgi alışverişinin gerekliliğine vurgu yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractDiscussions that the recent developments in the e-book are not at the necessary level brings the future of e-book on the agenda. Thus, a useful discussion environment has emerged for the e-book and digital reading experience of e-book. The hybrid book, interactive digital narrative, and experimental approaches to the social reading experience that emerged as the results of e-book developments have an impact on reading habits. It is necessary for the actors in the publishing sector, including the designers, to focus on these habits and give a credit to themselves. Holding this approach in this paper, digital reading experience that emerges from the next generation of digital formats and the role of the designer who is the main actor in designing this experience are explained, and the necessity of sectoral and academic research, open innovation and information exchange for research and application in the field of digital publishing are emphasized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Yayıncılıken_US
dc.subjectE-Kitapen_US
dc.subjectEpub3en_US
dc.subjectDijital Okuma Deneyimien_US
dc.subjectDijital Okuma Deneyimi Tasarımcısıen_US
dc.subjectDigital Publishingen_US
dc.subjectE-Booken_US
dc.subjectDigital Reading Experienceen_US
dc.subjectDigital Reading Experience Designeren_US
dc.titleYeni nesil dijital okuma deneyimi ve e-kitabın geleceğien_US
dc.title.alternativeNew generation digital reading experience and future of e-booken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentBölüm Yoken_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9761-5906en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage196en_US
dc.identifier.endpage205en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record