dc.contributor.author | Alyörük, Güray | |
dc.date.accessioned | 2019-09-20T08:43:19Z | |
dc.date.available | 2019-09-20T08:43:19Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Alyörük, G. (2018). Agustin Barrios Mangore ’nin eserlerindeki folklorik, taklitsel ve dinsel etkiler. Sanat ve Tasarım Dergisi, 8 (1), 92-103. | en_US |
dc.identifier.isbn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/10086 | |
dc.description.abstract | Agustin Borrios, Paraguayan classical guitarist and composer, successfully used the colorful
natüre of South American music in classical guitar; hence, an important guitarist among today’s
guitar players. He wrote pieces in baraque, classical, romantic and folk styles. He used historical
and religious events in his works, imitating the movements in natüre, which distinguishes him from
classical guitarists and composers of the period. Barrios also had an extraordinary improvisation
ability, which resulted in the harmonic nature of his works. His works are still performed by classical
guitarists although they are technically and musically difficult. | en_US |
dc.description.abstract | Paraguaylı klasik gitarist ve besteci Agustin Barrios Mangore Güney Amerika müziğindeki renkli
dokuyu klasik gitarda ustalıkla kullanmıştır. Bu nedenle günümüz gitar yorumcuları açısından
önemli bir yere sahiptir. Barok, klasik, romantik ve yöresel stillerde eserler yazmıştır. Eserlerinde
tarihi ve dini olayları kullanmış, doğadaki devinimleri taklit etmiştir. Bu özelliği sayesinde dönemin
klasik gitarist ve bestecilerinden ayrı bir yere sahiptir. Barrios’un, aynı zamanda gitar üzerindeki
olağanüstü bir doğaçlama yeteneği vardır. Eserlerinde yarattığı kendine has armonik doku bu
doğal yeteneğinden beslenmiştir. Eserleri teknik ve müzikal açıdan zor olsa da halen günümüzde
klasik gitaristler tarafından sevilerek icra edilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Agustin Barrios Mangore | en_US |
dc.subject | Klasik Gitar | en_US |
dc.subject | Besteci | en_US |
dc.subject | Güney Amerika | en_US |
dc.subject | Paraguay | en_US |
dc.subject | Guitar | en_US |
dc.subject | Composer | en_US |
dc.subject | South America | en_US |
dc.title | Agustin Barrios Mangore ’nin eserlerindeki folklorik, taklitsel ve dinsel etkiler | en_US |
dc.title.alternative | Agustin Barrios Mangore: the folkloric, imitative & the religious influence behind his compositions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bölüm Yok | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 92 | en_US |
dc.identifier.endpage | 103 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |