dc.contributor.author | Genç, Soner | |
dc.contributor.author | Öztürk Razi, Esra | |
dc.contributor.author | Göksel, Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2019-09-23T08:01:17Z | |
dc.date.available | 2019-09-23T08:01:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Genç, S., Öztürk Razi, E., Göksel, M. (2018). Obvara pişirim tekniğinin bisküvi, renkli ve sırlı bünyeler üzerinde etkileri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 8 (1), 156-169. | en_US |
dc.identifier.isbn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/10090 | |
dc.description.abstract | Obvara; 14-20 yy. da başlayan ve Baltık (Beyaz Rusya) Rakusu olarak bilinen, bir seramik
pişirim tekniğidir. Pişirim, sırsız ve bisküvi seramik ürünlerin, 750oC-1000oC sıcaklığa ulaştığında fırından çıkartılarak 5-10 sn arası mayalanmış özel bir karışıma daldırılması ile yapılmaktadır. Daha sonra seramik ürünler, su ile temizlenmektedir. Obvara etkilerinin ve renk tonlarının oluşması, seramik ürünün fırından çıkarıldığı ısı ve karışımın cinsi ile yoğunluğuna bağlıdır. Olumlu etkiler oluşması için bisküvi ürünün sıcak olması gerekmektedir. Bu çalışmada Obvara hazırlamada kullanılan malzemelerde ve oranlarında değişiklikler yapılarak, bisküvi renkli astarlı ve sırlı yüzeyler üzerinde uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Yapılan denemeler sonucunda farklı görsel etkiler elde edilmiştir. Seramik boyaları ile renklendirilmiş astarların ve renkli sırların uygulandığı seramik yüzeyler ile Obvara efektleri birlikte kullanılarak artistik etkiler oluşturulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Obvara is a ceramic firing technique which started in the 14th - 20th centuries and is known
as the Baltic (Belarus) Raku. In this technique, firing is done by taking the unglazed and biscuit
ceramic products out of the kiln and dipping them in a special fermented mixture for 5-10 seconds,
which then clleaned with water. The effects and color tones of Obvara depend on its heat when
taken out of the kiln and the densitiy of the mixture used. To have the best outcome, it is essential
the biscuit product to be hot. In this study, different experiments were done on biscuist-colored
slip (angabe) and glazed surfaced by making changes in the materials and ratios used in Obvara
preparation. As a result of these experiments, different visual effects were created. The combined
use of coloured angobe with ceramic pigments and colored glazes and Obvara effects resulted in
artistic effects. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Obvara Pişirimi | en_US |
dc.subject | Alternatif Pişirim | en_US |
dc.subject | Renkli Astar | en_US |
dc.subject | Renkli Sır | en_US |
dc.subject | Obvara Firing | en_US |
dc.subject | Alternative Firing | en_US |
dc.subject | Coloured Slip (Angobe) | en_US |
dc.subject | Coloured Glazes | en_US |
dc.title | Obvara pişirim tekniğinin bisküvi, renkli ve sırlı bünyeler üzerinde etkileri | en_US |
dc.title.alternative | The effects of obvara firing technic, on biscuits, colored and glazed body | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 156 | en_US |
dc.identifier.endpage | 169 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |