dc.contributor.author | Karaçalı, Berna | |
dc.date.accessioned | 2019-09-23T08:01:54Z | |
dc.date.available | 2019-09-23T08:01:54Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Karaçalı, B. (2018). Temel sanat / tasarım olgusu- yeni yaklaşımlar. Sanat ve Tasarım Dergisi, 8 (1), 170-185. | en_US |
dc.identifier.isbn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/10091 | |
dc.description.abstract | Yaşadığımız çağa ait disiplinlerarası örgüler; yaşam, düşünüş ve üretim biçimlerimizi dönüştürürken, sanat / tasarım alanları bu gerçeklikten beslenerek kaynağını genişletmektedir. Yeni görme, söyleme, yapma ve düşünme biçimlerinin şekillendirdiği bu alan; fikirlerin ve biçimlerin mücadelesine tanıklık ettiğimiz sürekli hareketlilik ve etkileşimi işaret ediyor.
Disiplinlerin bir arada işlediği bu etkileşimli ‘yeni’ ortam, sanat / tasarım eğitimine ait temel
yaklaşımların bir tek disipline ait sınırların dışında çoğul bakış açısıyla yeniden tanımlanmasını
gerektirmektedir. Bu metin, disiplinlerarasılık, hareketlilik ve etkileşim kavramlarından yola çıkarak; sanat / tasarım eğitiminin taşıyıcısı olan “Temel Sanat / Tasarım Eğitimi”nin işlevini yeniden düşünme ve bu alana ilişkin yeni yaklaşımları tartışmaya açma amacını taşımaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | While inter-disciplinary networks pertaining to our contemporary times are gradually converting our lifestyles, consideration and manufacturing patterns, fields of art / design are extending their sources upon being nurtured from this reality. Such a domain shaped by new sight, speech, action and pondering forms is referring to a perpetual mobility and interaction whereby we are witnessing the struggle between ideas and forms. Such interactive “new” ambient where disciplines operate all together jointly requires that basic approaches with respect to art/design training are to be re-defined and identified under a pluralistic perspective beyond limits of any single discipline. This article aims to re-consider the function of “Basic Art / Design Training” as the bearer of art / design training, setting out from concepts of interdisciplinarity, mobility and interaction and introducing to discussion new approaches in respect of this field. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.subject | Tasarım | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Disiplinlerarasılık | en_US |
dc.subject | Etkileşim | en_US |
dc.subject | Art | en_US |
dc.subject | Design | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Creativity | en_US |
dc.subject | Interdiciplinary | en_US |
dc.subject | Interaction | en_US |
dc.title | Temel sanat / tasarım olgusu- yeni yaklaşımlar | en_US |
dc.title.alternative | Basic art / design art - new approaches | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bölüm Yok | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 170 | en_US |
dc.identifier.endpage | 185 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |