Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 13597, listelenen: 1001-1020

    • Görsel iletişimde harf olarak rakamların kullanımı ve bunun okunurluğa etkisi 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü; Okur, Çağlar (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      21. yüzyılda görsel iletişimin sınırlarını genişletmek ve zenginleştirmek anlamında pek çok yeni tipografik yaklaşımda bulunulmuştur. Bu yeni tarz yaklaşımlar görsel iletişime beklenmedik perspektifer kazandırmıştır. ...
    • İspanya talavera seramikleri ve Kütahya çinilerinin karşılaştırılarak kültürel yaklaşımla değerlendirilmesi 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; 0000-0001-7378-027X; Sevim, S. Sibel; Hakan Dönmezer, Saime; Hakan Martınez, Ezgi; Sevim, Cemalettin; Çöl, Nilgün (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Bu araştırma İspanya Talavera ve Kütahya seramiklerinin, form, teknik, dekor ve çeşitlilik açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve özellikle bu doğrultuda ziyaret edilen Talavera de la Reina’da Cooperativa Ceramicas ...
    • Baskıresimde cam kalıplar ile çukur baskı tekniği: vitreografi 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Baskı Sanatları Anasanat Dalı; Ulu, Elif Feyza (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Vitreografi, cam kalıplardan baskı elde etme yöntemini tanımlamak için, cam sanatçısı Harvey K. Littleton tarafından verilmiş bir terimdir. Yani Vitreografi terimi, baskı kalıbı olarak yüzeyi aşındırılmış camın kullanıldığı ...
    • Debussy’nin müziği ve sembolist şiir 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; 0000-0001-8486-3548; Çöloğlu, Mesut Erdem (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Debussy’nin müziğinde sembolist şiir ile empresyonist resmin etkisi, çağdaşı bestecilerin etkisinden daha belirgindir. Bestecinin sembolizmle ilişkisi kimi müziklerinde sembolist şiirleri kullanmış olmasıyla sınırlı ...
    • 1920 ve 1950 yılları arasında modern gitar müziğine yön veren besteciler 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; 0000-0002-9680-2248; Ünlenen, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Andres Segovia’nın etkisiyle büyük bir sıçrama yaşayan gitar repertuvarı, 20. yüzyılın ilk yarısında, daha önce sahip olduğu repertuvardan oldukça farklı bir üsluba sahip olan gitarist olmayan bestecilerin eserleriyle ...
    • Kırkyama’nın seramik sanatına yansıması: Zoe Hillyard örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; 0000-0001-7378-027X; Sevim, S. Sibel; Yeşilmen, Nesrin (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Kırkyama; giyim veya kullanım eşyası olarak kullanılmak üzere küçük kumaş parçalarının dikilerek bir araya getirilmesi yöntemine denir. Daha büyük bir kumaş yapmak için küçük kumaşların birleştirilmesi yöntemini neredeyse ...
    • Boyanmanın toplumsal işlevi 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sahne Sanatları Bölümü; Gündüz, Alev (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Boyanmanın, güzellik, cazibe ve çekicilik yaratmak üzerine kurulmuş günümüz kozmetik algısında geldiği yer, geçmişin toplumsal gerekliliklerden beslenen biçimlendirmelerin yolundan ayrılalı uzun zaman olmuştur. Yaşadığı ...
    • Midilli’de geleneksel çömlekçilik sanatı ve kültürel etkileşim 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; Sevim, Cemalettin (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Ege adaları sosyal, politik ve kültürel olarak çeşitli şekilde ve zaman dilimlerinde Türk ve Yunan halklarının gündemine gelmektedir. İki toplumun kültürü ve geleneği ele alındığında birçok benzeşimler ve değerler olduğu ...
    • Konservatuvarların oyunculuk bölümlerinde yapılan giriş sınavlarındaki müziksel işitme aşamasında ses tekrarı testi için alternatif bir yöntem 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Artaç, Arman (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu çalışma Konservatuvarların Tiyatro Bölümü giriş sınavları müziksel işitme aşamasında, ses tekrarı sorularını alternatif bir yolla cevaplandırmak için tasarlanmış, dokunmatik ekranlı mobil cihazlarda kullanılacak bir ...
    • Müzikal tiyatroya giriş 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sahne Sanatları Bölümü; Tüzün, Zeki (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu çalışma Müzikal Tiyatro’nun tanımı, özellikleri, alt türleri ve tarihçesi üzerine odaklanmıştır. Bu bağlamda Müzikal Tiyatro’nun diğer teatral türler ile olan ilişkisi de incelenecektir. Özellikle Opera ve Müzikli Oyun ...
    • Otakar Sevčík op. 3 keman için 40 varyasyon metodunda yayın topuk kısmı ile ilgili çalışmaların incelenmesi 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Arkan Sümer, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Çalgı repertuvarındaki zenginliği ile klasik batı müziğinde kendine önemli bir yer edinen keman, tarih boyunca solo, oda müziği ve orkestra yapıtlarında bestecilerin kullandığı en temel çalgılardan biri olmuştur. Çalgı ...
    • Bilgisayar destekli seramik üretim yöntemi olarak üç boyutlu yazıcılar ve günümüz koşullarında uygulama örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; Hakan Verdu Martınez, Ezgi; Can, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bilgisayar destekli üretim yöntemlerinden olan üç boyutlu yazıcılar, günümüzde yaygın olarak kullanılmaktadır. Hızlı prototipleme teknolojisinden hareketle temelleri atılan ve 1980’lerde geliştirilerek patenti alınan bu ...
    • Grafik tasarımın bilgilendirme ve yönlendirme tasarımındaki rolü ve Londra Eskişehir örnekleri üzerinden bir inceleme 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü; Taşçıoğlu, Melike; Erdoğan Aydın, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Kentler büyüyen, gelişen ve giderek karmaşıklaşan organik yapılardır ve kentlerde yaşam kalitesini korumak, bir sistem kurma zorunluluğunu ve tasarımı beraberinde getirir. Özellikle hızlı nüfus artışının ve göçün yoğun ...
    • Değişen müze kavramı ve çağdaş müze mekanlarının oluşturulmasına yönelik tasarım girdileri 

      Anadolu Üniversitesi; Kandemir, Özge; Uçar, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Müze mekânı, yeni veya mevcut bir yapı aracılığıyla, insan ve çevresinin kanıtlarını toplama, üzerinde çalışma ve sergileme edimlerini gerçekleştirmeye yönelmektedir. Fakat “Müze” oluşumunun gerçekleştirdiği işlevler ve ...
    • Abidin Dino ve eller 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; Edeer, Şemsettin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Abidin Dino, sanatta çok yönlülüğe inanmış, Çağdaş Türk Resim sanatının önemli isimleri arasında yer alır. Onun sanatı, düşünmeye ve duyguların değerlendirilmesi üzerine kuruludur. Belli temalar çerçevesinde birbirinden ...
    • Hugo Wolf ve Francıs Poulenc’in şarkılarındaki la minör kavramı: Tonalite’nin yorumu ve tanımlanması 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; 0000-0001-5792-2100; Gençkal, Berkant (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Klasik Batı Müziğindeki tonal kavram, yaratıcının öznelliği ve çağa uygun olarak sürekli bir değişim ile karşımıza çıkmaktadır. Her bestecinin kendine has yöntemleri dinleyicinin kulaklarında farklı algılamalar yaratmaktadır. ...
    • Seçilmiş orkestra eserlerinin keman partilerinin teknik açıdan incelenmesi ve çalışma önerileri 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Gönlüm Yalçın, Ezgi (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Orkestra partileri, bir kemancının solo keman eserlerini teknik ve müzikal açıdan destekleyen öğretici, geliştirici ve yararlı materyallerdir. Orkestra üyesi olmayı hedefleyen kemancılar için, solo keman repertuarı ile ...
    • Feminist eleştiri kuramının Mary Cassatt’nın yapıtlarına uygulanması 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı; Serbest Yılmaz, Betül (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      XIX. yüzyılın ataerkil toplum yapısı; dönemin düşünür ve bilim adamlarının ırk-cinsiyet söylemleriyle güçlü bir temel üzerine oturtulmuştur. Kadının görevinin üreme olduğu salık verilerek kamusal- özel olarak ayrılan ...
    • Müzenin kamusallığının sanat yoluyla eleştirisi 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Karaca, Gülçin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      21. yüzyılda Avrupa ülkelerindeki, Amerika’daki ve Türkiye’deki bienallerde, sergilerde ve sokaklarda sıkça örneklerine rastlanan katılımcı ve ilişkisel sanat örnekleri, sanatın geleneksel özelliklerini kullanmaz. Katılımcı ...
    • Seramik yüzeylerde maskeleme tekniğinin kullanımının araştırılması ve uygulanması 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; 0000-0001-7378-027X; Sevim, S. Sibel; İn, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Neolitik Çağın erken dönemlerinde (M.Ö.7500-6500) seramiğin kullanım amaçlı olarak üretildiği ilk örneklere rastlanmaktadır. Tarihsel gelişime paralel olarak değişen ve gelişen seramik form çeşitliliğine, farklı topluluklar ...