Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 13597, listelenen: 981-1000

    • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeyleri 

      Anadolu Üniversitesi; Som, Seçil; Kurt, A. Aşkım (Anadolu Üniversitesi, 2012)
      Günümüzde hızlı bilgi artışına ve teknolojideki gelişimlere paralel olarak, bireyden beklenen özelliklerde de değişimler meydana gelmiştir. Yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki mesajlara ...
    • Eğitim için yeni bir ortam: Twitter 

      Anadolu Üniversitesi; Odabaşı, H. Ferhan; Mısırlı, Özge; Günüç, Selim; Şahin Timar, Zeynep; Ersoy, Mehmet; Som, Seçil; Dönmez, Fevzi İnan; Akçay, Tayfun; Erol, Osman (Anadolu Üniversitesi, 2012)
      İnternetin yaygın kullanılmaya başlanması, farklı uygulamaların da yaygınlaşmasını beraberinde getirmektedir. Günümüzde, yaygınlaşan uygulamaların başında Web 2.0 uygulamaları gelmektedir. Web 2.0 uygulamaları özellikle ...
    • İşitme engelli öğrenciler ve işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi 

      Anadolu Üniversitesi; Karasu, H. Pelin; Girgin, Ümit; Uzuner, Yıldız (Anadolu Üniversitesi, 2012)
      Bu araştırmanın amacı, koklear implant kullanan işitme engelli öğrenciler ile işiten öğrencilerin okuma beceri ve stratejilerini Formel Olmayan Okuma Envanteri kullanarak değerlendirmektir. Araştırmada, nedensel-karşılaştırmalı ...
    • Effectiveness of online learning environments developed based on the principles of interactive environment design 

      İzmirli, Özden Şahin (Anadolu Üniversitesi, 2012)
      Online learning environments are technology-based learning environments which allow learners to develop themselves on their own pace independently of time and place through the instructional content presented via computers ...
    • İşitme engelli üniversite öğrencilerine uygulanan ‘tanımlama yapma’ stratejisinin incelenmesi 

      Anadolu Üniversitesi; Karasu, Güzin; Girgin, Ümit; Uzuner, Yıldız; Kaya, Zehranur (Anadolu Üniversitesi, 2012)
      Araştırmalar işiten ve işitme engelli bireylerin sözcük dağarcığı gelişimi ve okuduğunu anlamaları arasında kuvvetli bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte bireylerin iş yaşantılarındaki başarıları için ...
    • Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) eylem yeterliliği 

      Anadolu Üniversitesi; Odabaşı, H. Ferhan; Kurt, A. Aşkım; Akbulut, Yavuz; Dönmez, Onur; Ceylan, Beril; Şahin İzmirli, Özden; Kuzu, Elif Buğra; Karakoyun, Ferit (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Toplumsal sorunların çözülmesi hem bireysel hem de toplumsal boyutlarda değişimler gerektirmektedir. Bu bağlamda bireylerin çevresindeki insanları etkileyebilme, fiziksel ve sosyal çevreye katkıda bulunabilecek eylem ...
    • Türk Eğitim Sistemi’nde okulların örgüt ve yönetim yapısı ile yapılandırmacı eğitim yaklaşımı arasındaki ilişkinin çözümlenmesi 

      Anadolu Üniversitesi; Terzi, Çetin (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Eğitim örgütleri bulundukları çevre ve üstlendikleri işlevleri nedeniyle sürekli gelişmek durumundadırlar. Bireylerin, toplumların ve diğer paydaşların sürekli değişen gereksinimleri doğrultusunda eğitim örgütlerine ...
    • Çevrimiçi eğitimde kalite standartları: Amerika örnekleri 

      Anadolu Üniversitesi; Uysal, Ömer; Kuzu, Abdullah (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Bilgi ve iletişim teknolojilerinde süregelen gelişmeler tüm disiplinlerin amaçlarına ulaşabilmeleri için farklı araçlar sunarak yeni yöntemlerin ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Eğitim bilimleri de diğer disiplinlerde ...
    • Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı 

      Anadolu Üniversitesi; Kuzu, Abdullah; Çankaya, Serkan; Mısırlı, Zeynel Abidin (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Günümüzde eğitim araştırmalarının bulguları incelenip değerlendirildiğinde, bulguların uygulamada ve kuramın oluşumunda çok az etkili olduğu görülmektedir. Bu bağlamda ortaya çıkan tasarım tabanlı araştırma, öğretme-öğrenme ...
    • Animasyon film senaryosu üretiminde bir yöntem olarak: vladimir propp “masalın biçimbilimi” 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; 0000-0001-9893-1070; Taş Alicenap, Çiğdem (Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Karakterleri ve olayları anlatıya dönüştürmek, onlarla ilgili hikâyeler anlatmak insanoğluyla yaşıttır. Hikâye anlatmanın yüzyıllardır süregelen genel olarak kabul görmüş kuralları vardır. Zaman içinde en iyi şekilde ...
    • Oil spot (yağ benekli) sırların araştırılması ve geliştirilmesi 1200 0c 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; Genç, Soner; Erel, Ege Başak (Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Seramiğin tarihsel gelişimde büyük öneme sahip olan Çin, günümüzde de seramik ve porselen alanında en etkin üretim merkezlerindendir. Temmoku sırların bünyesinde bulunan oil spot - yağ benekli sırlar Çin’de, Sung hanedanlığı ...
    • Ülkemizdeki cam sanatı eğitimi ve istihdam sorunlarının araştırılması: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Cam Bölümü örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; 0000-0001-7378-027X; Sevim, S. Sibel; Turan, Nihal (Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Mezopotamya’dan Avrupa’ya kadar birçok medeniyet tarafından kullanılan cam malzemenin keşfi arkeolojik verilere göre M.Ö. 3000’dir. Cam eğitimi ilk olarak usta-çırak ilişkisi ile gerçekleştirilmiş ve 19. yüzyıldan itibaren ...
    • Yemek kültürü ve sofra seramikleriyle etkileşimi 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; Sevim, Cemalettin (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      İnsanın hayatı boyunca vazgeçemediği yaşamsal ihtiyaçlarından bir tanesi yemek yemedir. Yemekler ve kullanılan kaplar kültür ve geleneklere dayalı olarak tercihlere göre değişkenlik gösterir. İnsan, yemek ve yemek kabının ...
    • Avrupa ortak kültür ve sanat mirasının korunmasında Avrupa Birliği’nin çalışmaları: Avrupa kültür başkenti programı özelinde bir inceleme 

      Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü; 0000-0002-4579-3759; Akdemir, Erhan (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Kültür ve sanat sahası kentler için yeni bir endüstri biçimine, kültürel endüstriye dönüşmüş durumdadır. Ancak bu endüstri sadece ekonomik kazanç sağlamayı değil ortak kültürel ve sanatsal mirasın ortaya çıkarılmasında ...
    • Tasarım çalıştayları (workshopları) ve çağdaş tasarım eğitiminde önemi 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; İnce, Metin; Işır Yarkataş, Öznur (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Bu çalışmada, yaygın eğitim etkinliklerinden olan çalıştaylar tanımlandıktan sonra sınırlılıkları, avantajları, dezavantajları, süreleri, konuları, mekanları, katılımcıları, düzenlenme nitelikleri açısından incelemiştir. ...
    • Mekan tasarımında değişen ölçek anlayışı ve yok-yerler ile ilişkisi 

      Anadolu Üniversitesi; Kandemir, Özge; Levent Kasap, Tuğba (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Ölçek, temelde insan ile dünya arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir kavram olarak açığa çıkmıştır. Kavram özünde Lahoud (2012)’un ifadesiyle “niteliksel olarak belirleyici olan şey’ler arasında, ilişki kurma ...
    • İstanbul Hıristiyan mezarlıklarındaki hayvan sembolleri 

      Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü; 0000-0001-6959-145X; Alp, Selda (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      19. yüzyılda gayrimüslimlere tanınan sosyal haklar ve mülk edinme hakkıyla birlikte anıtsal nitelikli sosyal ve dini nitelikli yapıların yanında mezarlar da heykel ve kabartmalarla bezenmiş anıtlar olarak yaptırılmıştır. ...
    • Renk, dekor ve form açısından 20. yüzyılda Avrupa’da üretilen endüstriyel seramik çaydanlıklar 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; Yıldırım, Öznur; Aygün, Sadettin (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Zaman içinde sanat olgusuna dönüşen seramik ürünlerde estetik kaygı her zaman var olmuştur. Estetik kaygının yanı sıra üründen beklenen işlev, ergonomi unsurunu da beraberinde getirmiştir. Seramik tasarım ürünü olan ...
    • Fagot eğitiminde kamış yapımının önemi 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Hopa, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Günümüze kadar olan süreçte fagot kamışı hakkında yapılan bilimsel araştırmaların yetersizliği standart bir fagot kamışı modelinin ortaya çıkmasına engel olmuş ve eğitim sürecini zora sokmuştur. Çalgının gelişim sürecinde ...
    • Üniversite diplomalarının tasarlanması 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü; Taşçıoğlu, Melike; Yıldız, Cemalettin; Erdoğan Aydın, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Bu araştırma diplomanın tasarlanan öğelerini incelemektedir. etimolojik olarak diploma ikiye katlanmış kağıt anlamına gelir ancak diplomanın güncel değeri ve anlamı bu fiziksel tanımlamanın çok daha ötesindedir. Diplomalar ...