Güncel Gönderiler: Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
Toplam kayıt 13597, listelenen: 961-980
-
İdealist felsefenin eğitim yönetimine ve klasik yönetim yaklaşımlarına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Eğitim sistemlerinin ve kurumlarının yönetimi, dolaylı ya da doğrudan felsefi izler taşır. İdealizm ve perennializmin en eski felsefi anlayışlar olarak eğitim ve genel yönetim yaklaşımları üzerinde önemli etkileri ... -
Öğretmenlerin on iki yıllık zorunlu eğitimin (4+4+4) sosyal bilgiler dersine yansımalarına ilişkin algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Toplumun, gelişen dünyanın, bilim ve teknolojinin gerektirdiği özelliklere sahip insanları yetiştirmek eğitim kurumlarının önemli amaçlarından biridir. Eğitim kurumları bu işlevlerini, eğitim sistemlerini çağın ... -
Facebook kullanıcılarının kişilik özellikleri ile facebook kullanım örüntülerinin ilişkisi: bir gözden geçirme çalışması1
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Son yıllarda, Facebook sosyal paylaşım sitesinin kullanımı oldukça yaygınlaşmıştır. Bu gözden geçirme çalışmasında, utangaçlık, bencillik ve 5 Faktör kişilik yapısının alt faktörleri olan dışadönüklük, öz disiplin, ... -
Pedagojik Formasyon Sertifika Programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine başladıklarında karşılaşabileceklerini düşündükleri sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Türkiye’de alan öğretmeni ihtiyacını karşılamak için geçmişten günümüze pek çok farklı uygulamaya başvurulmuştur. 2010 yılından bu yana öğretmen yetiştiren Pedagojik Formasyon Sertifika Programı da bu uygulamalardan ... -
Türkçe dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin sınıf öğretmenlerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 1-5. sınıf Türkçe derslerinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 ... -
Öğrencilerin limit kavramına yönelik kavram imajları ve kavram tanımları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Limit, güçlü bir matematiksel düşünme becerisi gerektiren, öğrencilerin öğrenmede zorlandıkları bir kavramdır. Öğrencilerde limit kavramına yönelik, kavram imajlarının ve kavram tanımlarının araştırılmasının, limit ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin hoşgörü eğitimine bakışı ve hoşgörü eğitimine ilişkin uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin hoşgörü eğitimine bakışını ve hoşgörü eğitimine ilişkin uygulamalarını anlamaktır. Araştırmaya ölçüt örneklem ile belirlenen 10 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. ... -
Sosyal bilgiler dersinde öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin etkililiği: bir meta analiz çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Sosyal Bilgiler öğretiminin gelişiminde, öğrenme ve öğretme süreçleriyle ilgili araştırma bulguları yol gösterici nitelik taşımaktadır. Bu nedenle, eğitim kurumlarında öğretmeöğrenme sürecinde çeşitli yöntem, teknik, ... -
The relationship between WTC level and LLS use among Turkish EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Recent investigations in the field of applied linguistics have tended to transfer psychological concepts into second language acquisition. Willingness to communicate, as a psychological concept, has been taken as a ... -
Assessment of the reliability and validity of plsı in a Turkish higher education institution
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Learning style is a significant concept particularly in higher education since it both helps learners plan their learning processes appropriately and guides instructors to design their instructional practices accordingly. ... -
Uluslararası erasmus programı çerçevesinde Türkiye’ye gelen sanat ve tasarım öğrencilerinin Türk kültürü algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Günümüzde çok kültürlü etkileşimler, kültürel farkındalığa dayalı kültürlerarası iletişim ve bağlantıları içermektedir. Bireylerin çok kültürlü bir yaklaşım içerisinde farklı kültürler içerisinde etkin olmak adına kültürel ... -
Ebeveyn öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışmasının güncellenmesi1
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı daha önce Guimond, Moore, Aier, Maxon, ve Diken (2005) tarafından geliştirilen Yetersizliği Olan Çocukların Ebeveynleri İçin Öz Yeterlik Ölçeğinin (Parental Self-Efficacy Instrument for Children with ... -
Body music courses within music education
(Anadolu Üniversitesi, 2014)The aim of the paper is to introduce and suggest Body Music as a significant part of music education that gives the possibility to approach music as a play of sounds and silence, from its very beginning in human life at ... -
Input processing of Turkish learners of English from beginner and advanced level of
(Anadolu Üniversitesi, 2014)English L1 acquirers learning Romance Languages have been claimed to process the first noun or pronoun of a sentence as the agent. However, because most of the evidence is based on learners with English as an L1, it is ... -
Zihin engelli bireylerin ebeveynlerinin kullanımına yönelik geliştirilen mobil beceri öğretimi yazılımına yönelik katılımcı görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Zihin engelli bireylerin ebeveynlerinin kullanımına yönelik bir Tübitak projesi (Proje no: 110K545) kapsamında geliştirilen mobil beceri öğretimi yazılımı ile ebeveynlere eğitsel içerikler, uzmanlarla ve diğer ebeveynler ... -
Examining communication skills of pre-service information technology teachers
(Anadolu Üniversitesi, 2013)The purpose of the present study was to determine the communication skills of preservice information technology (IT) teachers attending Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) at Anadolu University and ... -
Writing anxiety: a case study on students’ reasons for anxiety in writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 2013)The purpose of the present study was twofold. First, the present study set out to investigate the learners‟ attitudes towards academic writing courses that they have to take as part of their curriculum, whether they ... -
Görsel algı kuramlarına dayalı etkileşimli bir öğretim ortamı tasarımı ve ortama ilişkin öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Etkileşimli öğrenme ortamları, çok yönlü öğretim ve etkileşim olanaklarına sahip, öğrencilerin öğrenmelerini yönlendirebildiği, zaman ve mekandan bağımsız ortamlarıdır. Etkileşimli öğretim ortamlarının niteliğini olumlu ... -
Almanca öğretmenliği programı öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, Almanca Öğretmenliği programı öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Katılımcıların belirlenmesinde, amaçlı örnekleme ... -
Sınıf içi söylemlerde dilsel davranış olarak bulmaca çözme örnekçesinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bilmece çözmek bireyin çocukluğunda öğrendiği dilsel bir davranış örnekçesidir. Bu dilsel davranış daha sonraki yıllarda gerek günlük yaşamın akışında gerek kurumlar içerisinde sıklıkla başvurulan bir tür bilgiye ulaşma ...