Yazar "Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı" için Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı listeleme
-
21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı; Saykılı, Abdullah (Anadolu Üniversitesi, 2019)Yirmi birinci yüzyılda bağlantıcı dijital teknolojiler bireylerin düşünme, öğrenme ve davranış biçimlerini derinden etkilemektedir. Eğitim alanında da derin değişim sancılarına yol açan bu teknolojiler sağladıkları ... -
21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi
Fırat, Mehmet (2016)21. Yüzyılda yükseköğretimin yükselişini sağlayan ve bilimsel alanlara dinamik bir yapı kazandıran itici güçlerden biri bilgi ve iletişim teknolojileri olmuştur. Yükseköğretimde bu itici gücü en etkin kullanan alanlardan ... -
Açık Eğitsel Kaynaklardan Açık Eğitsel uygulamalara: Türk yükseköğretimi bağlamında ekolojik bakış açısıyla bir değerlendirme
Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2019)Eğitimde açıklık; birçok evrensel değeri niteleyen, felsefi dayanakları olan, kapsamlı ve çok boyutlu bir kavramdır. Bu özelliği, eğitimde açıklık kavramını kendi ekolojisinde değerlendirmeyi önemli ve gerekli kılmaktadır. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı; 0000-0002-3549-1511; Usta, İlker; İşcan, Ahmet; Yiğit, Barış (Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, 2018 yılında güncellenen öğretmen yetiştirme programlarına getirilen “Açık ve Uzaktan Öğrenme” dersinin geliştirilmesine dönük uzmanların görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine Bir İnceleme
Koçdar, Serpil; Aydın, Hakan Cengiz (2017)Araştırmanın amacı yükseköğretimde iç kalite güvence sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi konusunda dünyada ve Türkiye'de faaliyet gösteren açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına yol gösterebilecek ilkelerin belirlenmesidir. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında çevrimiçi grup tartışması tekniğinin kullanılması
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı; 0000-0002-4301-1370; Kılınç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2019)Gerçekleştirilen bu çalışmada 2003-2019 yılları arasında açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında çevrimiçi grup tartışması tekniğini konu edinen akademik çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede öncü kuruluşlar ve stratejik işbirlikleri
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı; 0000-0003-4701-1949; Altınpulluk, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, açık ve uzaktan öğrenmeye yön veren öncü kuruluşlar tanıtılmakta ve stratejik işbirliklerinin açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına olan etkileri tartışılmaktadır. Yöntem olarak web içerik analizi tekniği ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen ... -
Addressing cheating in e-assessment using student authentication and authorship checking systems: teachers' perspectives
Mellar, Harvey; Peytcheva-Forsyth, Roumiana; Koçdar, Serpil; Karadeniz, Abdükadir; Yovkova, Blagovesna (Springer Heidelberg, 2018)Student authentication and authorship checking systems are intended to help teachers address cheating and plagiarism. This study set out to investigate higher education teachers' perceptions of the prevalence and types of ... -
Ağ Toplumu ve Bilgi
Bozkurt, Aras (2014)Dijital çağda küreselleşmenin ve değişimin önemli bir dinamiği bilgidir. Bu çalışma kapsamında alanyazında yer alan dağıtık bulgular özetleme ve sentezleme yapılarak araştırma konusu ile ilişkilendirilmiş; bilginin tanımı, ... -
Ailelerin Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Özellikleri ve Eğitimleriyle İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Ölçme Aracının Geliştirilmesi
Araştırma kapsamında, orta ve ağır derecede zihin yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin çocuklarının yetersizliklerine ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesine yönelik geçerli ve güvenilir çoktan seçmeli bir ölçme ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin görüşlerinin kuşaklar bağlamında incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı; 0000-0002-4301-1370; Kılınç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2017)Gerçekleştirilen bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin; (i)memnuniyet, (ii)öğrenmeye yardımcı olma ve (iii)sınavlara hazırlama konularında ... -
An analysis of peer reviewed publications on openness in education in half a century: Trends and patterns in the open hemisphere
Bozkurt, Aras; Köseoğlu, Suzan; Singh, Lenandlar (Australasian Soc Computers Learning Tertiary Education-Ascilite, 2019)Openness in education is an evolving concept which is shaped by the changing needs of societies, cultures, geographies, and economies, thus, it does not have a precise definition. By focusing on four sets of generic keywords ... -
Anlatı deneyim tabanları – “Küçük Prens” örnek olayı
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı; 0000 - 0002 - 0949 - 4057; 0000 - 0003 - 4690 - 0760; Mutlu, Mehmet Emin; Mutlu, Ayşe Peri (Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Deneyim tabanı, yaşam günlüğü sistemi ile yakalanan yaşam deneyimleri ile bu deneyimlere eşlik eden bağlamların ontolojisinden elde edilen bir bağlam-deneyim anlamsal ağına dayalı kişisel bilgi tabanıdır. Deneyim tabanları ... -
Audio Book Project in Open and Distance Learning System: Anadolu University Case
Genç, Lütfi; Güler, Erden; Sönmez, Harun (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2016)… -
Augmented Reality with Mobile and Ubiquitous Learning: Immersive, Enriched, Situated, and Seamless Learning Experiences
Bozkurt, Aras (Igi Global, 2017)Augmented Reality is generally used with mobile and ubiquitous technologies and they become widespread and are being used in education increasingly. Mobile and wearable devices as hard technologies, augmented and virtual ... -
BIT Yönelimli Genç Eğitim Araştırmacılarının Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmalarının İncelenmesi
Fırat, Mehmet (2016)Bu araştırmada BIT yönelimli genç eğitim araştırmacılarının yöntem paradigmaları ile bilimsel araştırma motivasyonları incelenmiştir. 2014-2015 öğretim yılında "Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmaları" ... -
Bot-teachers in hybrid massive open online courses (MOOCs): A post-humanist experience
Bozkurt, Aras; Kilgore, Whitney; Crosslin, Matt (Australasian Soc Computers Learning Tertiary Education-Ascilite, 2018)Networked technologies have created many learning opportunities and led to new learning models such as massive open online courses (MOOCs). However, MOOCs are an evolving learning model that are even today changing according ... -
Business Models for Moocs
Aydın, Cengiz Hakan (IATED-Int Assoc Technology Education & Development, 2016)This paper focuses on business models for MOOC offerings. More specifically the main goal has three folds: First, it summarizes the business models institutions adapt for their MOOC offerings, and second, provides a list ... -
Characteristics of Content Generated Learners in Distance Learning Environments
Kılınç, Hakan; Yüzer, Tevfik Volkan (IATED-Int Assoc Technology Education & Development, 2017)This study aims to bring forward characteristics of content generated learners, also known as new generation learners, should have in order to generate content that contains accurate and up-to-date information in distance ...