Dil "tur" Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı için listeleme
Toplam kayıt 32, listelenen: 1-20
-
2010-2019 yılları arasında yayınlanan 21. yüzyıl becerileri araştırmalarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)21. yüzyıl becerileri terimi, eğitimciler, okul yöneticileri, üniversite öğretim elemanları ve işverenler tarafından günümüz dünyasında, özellikle de başarı için kritik öneme sahip olduğuna inanılan geniş bir bilgi, beceri, ... -
21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Yirmi birinci yüzyılda bağlantıcı dijital teknolojiler bireylerin düşünme, öğrenme ve davranış biçimlerini derinden etkilemektedir. Eğitim alanında da derin değişim sancılarına yol açan bu teknolojiler sağladıkları ... -
21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi
(2016)21. Yüzyılda yükseköğretimin yükselişini sağlayan ve bilimsel alanlara dinamik bir yapı kazandıran itici güçlerden biri bilgi ve iletişim teknolojileri olmuştur. Yükseköğretimde bu itici gücü en etkin kullanan alanlardan ... -
Açık Eğitsel Kaynaklardan Açık Eğitsel uygulamalara: Türk yükseköğretimi bağlamında ekolojik bakış açısıyla bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Eğitimde açıklık; birçok evrensel değeri niteleyen, felsefi dayanakları olan, kapsamlı ve çok boyutlu bir kavramdır. Bu özelliği, eğitimde açıklık kavramını kendi ekolojisinde değerlendirmeyi önemli ve gerekli kılmaktadır. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, 2018 yılında güncellenen öğretmen yetiştirme programlarına getirilen “Açık ve Uzaktan Öğrenme” dersinin geliştirilmesine dönük uzmanların görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine Bir İnceleme
(2017)Araştırmanın amacı yükseköğretimde iç kalite güvence sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi konusunda dünyada ve Türkiye'de faaliyet gösteren açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına yol gösterebilecek ilkelerin belirlenmesidir. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında çevrimiçi grup tartışması tekniğinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Gerçekleştirilen bu çalışmada 2003-2019 yılları arasında açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında çevrimiçi grup tartışması tekniğini konu edinen akademik çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede öncü kuruluşlar ve stratejik işbirlikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, açık ve uzaktan öğrenmeye yön veren öncü kuruluşlar tanıtılmakta ve stratejik işbirliklerinin açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına olan etkileri tartışılmaktadır. Yöntem olarak web içerik analizi tekniği ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
(2017)Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen ... -
Açık ve uzaktan öğrenmenin değerlendirme bileşeni bağlamında yükseköğretimdeki acil uzaktan öğretim uygulamalarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Kriz durumlarında Acil Uzaktan Öğretim yerine nitelikli Açık ve Uzaktan Öğrenme (AUÖ) uygulamalarının hayata geçirilebilmesi için kriz öncesinde oluşturulan planlamalara ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak kriz öncesi, esnası ve ... -
Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırma bir yüksek lisans tez araştırması kapsamında yapılan çalışmaların bir kısmını içermektedir. Tez araştırmasının bir adımı olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi ... -
Ağ Toplumu ve Bilgi
(2014)Dijital çağda küreselleşmenin ve değişimin önemli bir dinamiği bilgidir. Bu çalışma kapsamında alanyazında yer alan dağıtık bulgular özetleme ve sentezleme yapılarak araştırma konusu ile ilişkilendirilmiş; bilginin tanımı, ... -
Ailelerin Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Özellikleri ve Eğitimleriyle İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Ölçme Aracının Geliştirilmesi
(2017)Araştırma kapsamında, orta ve ağır derecede zihin yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin çocuklarının yetersizliklerine ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesine yönelik geçerli ve güvenilir çoktan seçmeli bir ölçme ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin görüşlerinin kuşaklar bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Gerçekleştirilen bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin; (i)memnuniyet, (ii)öğrenmeye yardımcı olma ve (iii)sınavlara hazırlama konularında ... -
Anlatı deneyim tabanları – “Küçük Prens” örnek olayı
(Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Deneyim tabanı, yaşam günlüğü sistemi ile yakalanan yaşam deneyimleri ile bu deneyimlere eşlik eden bağlamların ontolojisinden elde edilen bir bağlam-deneyim anlamsal ağına dayalı kişisel bilgi tabanıdır. Deneyim tabanları ... -
BIT Yönelimli Genç Eğitim Araştırmacılarının Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmalarının İncelenmesi
(2016)Bu araştırmada BIT yönelimli genç eğitim araştırmacılarının yöntem paradigmaları ile bilimsel araştırma motivasyonları incelenmiştir. 2014-2015 öğretim yılında "Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmaları" ... -
Eğitsel Web Arayüz Tasarımında Metaforlar: EMMA Adımları
(2015)Doğrusal olmayan, hareketli ve esnek yapısıyla Hiperortamlar e-öğrenmenin temelini oluşturmaktadır. Öğrenen için geniş bir hareket esnekliği sağlayan Hiperortamlar birbirinden farklı çok sayıda eğitsel çoklu ortam materyaline ... -
Görme engelli öğrenenlerin eğitim yaşantısında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, açık ve uzaktan öğrenme alanı için çözüm yolları geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Etkili bir öğretim için tüm duyu organlarının işe koşulmasının öğretimin başarısını artırdığı alanyazında farklı çalışmalarda vurgulanmaktadır. Buna karşın görme yetersizliği olan öğrenenlerin öğrenme konusunda çeşitli ... -
Hemşirelerin Sosyal Medya Kullanımı ve Yaptıkları İşe Karşı Algı Düzeyinin Uygulamalı Bir Örneği
(2015)Bu araştırmanın önemi; sosyal medya nedeniyle ortaya çıkan iş kayıplarının belirlenmesidir. Uygulamalı olarak gerçekleştirilen bu çalışmada ölçekli bir anket kullanılmıştır. Kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk ... -
Mooc'ler için animasyon destekli video modülleri tasarlama: Homeostasis örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)MOOClar açık ve uzaktan öğrenme alanında yoğun ilgi gören platformlar arasında yer almaktadır. Dünyanın önde gelen üniversiteleri MOOCların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için önemli destekler sağlayarak herkese ...