Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Class-wide Positive Behavior support plan on adhering to the classroom rules
(2013)
Bu çalışmada, öğretmenle görüşmeler ve İşlevsel Davranış Değerlendirmesi (İDD) sonrasında hazırlanmış olan ODD paketinin sınıf kurallarına uyma davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma bir devlet okulunun ...
İşbirliği İle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması
(2017)
Bu çalışmanın amacı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı öğretmen adaylarının Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi dersinde, işbirliği ile Bireyselleştirilmiş Eğitim ...
Class-wide Positive Behavior Support plan on adhering to the classroom rules
(Ankara University, 2014)
The purpose of this study was to examine the effects of Positive Behaviors Support (PBS) plan that was designed after interviews with teachers and Functional Behavioral Assessment (FBA) on the behavior of obeying classroom ...
Design and Use of Interactive Social Stories for Children with Autism Spectrum Disorder (ASD)
(2017)
The current study aimed to design technology-supported interactive social stories to teach social skills to children with autism spectrum disorder (ASD). A design-based research was implemented with children with ASD along ...
Class-wide Positive Behavior Support plan on adhering to the classroom rules [Sinif çapli Olumlu Davraniş Destegi uygulamasinin sinif kurallarina uyma davranişi üzerindeki etkileri]
(2013)
The purpose of this study was to examine the effects of Positive Behaviors Support (PBS) plan that was designed after interviews with teachers and Functional Behavioral Assessment (FBA) on the behavior of obeying classroom ...
Stories about Children with Disabilities: The Writing Process and the Opinions of the Storywriters
(2014)
Problem Durumu:Dünya'nın pek çok yerinde olduğu gibi Türkiye'de de yasalar okulöncesi dönemden başlayarak özel gereksinimli çocukların akranları ile birlikte normal sınıflarda eğitilmesini öngörmektedir. Özel gereksinimli ...
The Sociometric Status of Students with Disabilities in Elemantary Level Integration Classes in Turkey
(2005)
Bu çalışmada, kaynaştırma uygulaması yürütülen sınıflarda eğitim alan kaynaştırma Öğrencileri ve kaynaştırmaya aday gösterilen ve yetersizlik göstermeyen öğrencilerin sosyal konumları akran tercihi tekniği kullanılarak ...
Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Renk İsimlerinin Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği
(2007)
Problem Durumu: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar, normal gelişen çocukların doğal süreç içinde kendiliklerinden edindikleri kavramları sistematik bir öğretim sürecinden geçmeksizin öğrenememektedirler. Zihinsel ...
Comparison of direct instruction and simultaneous prompting procedure on teaching concepts to individuals with intellectual disability
(Council for Exceptional Children, 2014)
The purpose of this study was to compare the efficiency, effectiveness, maintenance effects and social validity of two instructional methods, Direct Instruction and Simultaneous Prompting Procedure, on teaching concepts ...
Training process cycles for special education teachers and university supervisors: A Turkish context [Özel egitim alani{dotless}nda uygulama ögretim elemani{dotless} yetiştirme süreci]
(Edam, 2014)
In special education teacher training programs, the teaching practicum's role is both wide and extensive. Since, during this process, providing qualitative and satisfactory consulting services to supervisors is crucial, ...