The Sociometric Status of Students with Disabilities in Elemantary Level Integration Classes in Turkey
Özet
Bu çalışmada, kaynaştırma uygulaması yürütülen sınıflarda eğitim alan kaynaştırma Öğrencileri ve kaynaştırmaya aday gösterilen ve yetersizlik göstermeyen öğrencilerin sosyal konumları akran tercihi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Çalışmaya, kaynaştırma uygulaması yürütülen 14 ilköğretim okulundan toplam 999 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerin 39'unu kaynaştırma öğrencileri, 27'sini kaynaştırmaya aday gösterilenler, 933'ünü yetersizlik göstermeyen öğrenciler oluşturmuştur. Sonuçlar hem kaynaştırma öğrencilerinin hem de kaynaştırmaya aday öğrencilerin yarıdan daha fazlasının akranları tarafından reddedildiğini ve anlamlı şekilde düşük sosyal tercih puanlarına sahip olduklarını göstermektedir. By using peer nomination technique, this study examined sociometric status of integrated students, nominated students for integration and students without disabilities in classrooms where integration was being applied. Ninety-nine students from 14 elementary schools, where integration was being applied participated in the study. Thirty-nine of these students were integrated students, 27 were nominated for integration and 933 were students without disabilities. Results showed that more than half of the students in both the integrated group and nominated for integration group were rejected by classmates and had significantly lower social preference scores.
Kaynak
Eurasian Journal of Educational ResearchCilt
0Sayı
18Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZeE5qRXg=https://hdl.handle.net/11421/11220
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]