Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVuran, Sezgin
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:51Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:51Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZeE5qRXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11220
dc.description.abstractBu çalışmada, kaynaştırma uygulaması yürütülen sınıflarda eğitim alan kaynaştırma Öğrencileri ve kaynaştırmaya aday gösterilen ve yetersizlik göstermeyen öğrencilerin sosyal konumları akran tercihi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Çalışmaya, kaynaştırma uygulaması yürütülen 14 ilköğretim okulundan toplam 999 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerin 39'unu kaynaştırma öğrencileri, 27'sini kaynaştırmaya aday gösterilenler, 933'ünü yetersizlik göstermeyen öğrenciler oluşturmuştur. Sonuçlar hem kaynaştırma öğrencilerinin hem de kaynaştırmaya aday öğrencilerin yarıdan daha fazlasının akranları tarafından reddedildiğini ve anlamlı şekilde düşük sosyal tercih puanlarına sahip olduklarını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractBy using peer nomination technique, this study examined sociometric status of integrated students, nominated students for integration and students without disabilities in classrooms where integration was being applied. Ninety-nine students from 14 elementary schools, where integration was being applied participated in the study. Thirty-nine of these students were integrated students, 27 were nominated for integration and 933 were students without disabilities. Results showed that more than half of the students in both the integrated group and nominated for integration group were rejected by classmates and had significantly lower social preference scores.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe Sociometric Status of Students with Disabilities in Elemantary Level Integration Classes in Turkeyen_US
dc.title.alternativeİlköğretim Düzeyindeki Kaynaştırma Sınıflarında Eğitim Alan Özel Gereksinimli Öğrencilerin Sosyometrik Konumlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage217en_US
dc.identifier.endpage235en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorVuran, Sezgin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster