dc.contributor.author | Büker, Seçil | |
dc.date.accessioned | 2015-02-09T07:26:57Z | |
dc.date.available | 2015-02-09T07:26:57Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.issn | 1300543X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/1076 | |
dc.description.abstract | 8 1/2 ve Tango Dansı’nı “ayna yapı” açısından irdeleyen yazı, filmler arasındaki ayrımı ortaya çıkartmayı amaçlıyor. 8 1/2 izlediğimiz filmin çekimi üzerine, Tango Dansı ise izlediğimiz filmin yaratım süreci üzerine. Yönetmenin aracını ve kendini sorguladığı bu filmleri, film dilinin üst dili olarak nitelendirebiliriz. Üst dili yaratan kadın yönetmen, yönetmen olarak kendisini filmine bir aracı (oyuncu) kullanmadan yansıtıyor. Kendi filminde oyuncu olarak yer alıyor. Sally Potter sıradan bir oyuncu değil kuşkusuz. Filmde çekeceği filmi tasarlayan bir yönetmeni oynuyor. Bu durum filmin ayna yapısını, 8 1/2’dan değişik bir biçimde yorumlamamıza yol açıyor. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ayna Yapı | en_US |
dc.subject | 8 1/2 | en_US |
dc.subject | Tango Dansı | en_US |
dc.title | Ayna Yapı: 8 1/2 ve Tango Dansı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kurgu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |