Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBüker, Seçil
dc.date.accessioned2015-02-09T07:26:57Z
dc.date.available2015-02-09T07:26:57Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.issn1300543X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/1076
dc.description.abstract8 1/2 ve Tango Dansı’nı “ayna yapı” açısından irdeleyen yazı, filmler arasındaki ayrımı ortaya çıkartmayı amaçlıyor. 8 1/2 izlediğimiz filmin çekimi üzerine, Tango Dansı ise izlediğimiz filmin yaratım süreci üzerine. Yönetmenin aracını ve kendini sorguladığı bu filmleri, film dilinin üst dili olarak nitelendirebiliriz. Üst dili yaratan kadın yönetmen, yönetmen olarak kendisini filmine bir aracı (oyuncu) kullanmadan yansıtıyor. Kendi filminde oyuncu olarak yer alıyor. Sally Potter sıradan bir oyuncu değil kuşkusuz. Filmde çekeceği filmi tasarlayan bir yönetmeni oynuyor. Bu durum filmin ayna yapısını, 8 1/2’dan değişik bir biçimde yorumlamamıza yol açıyor.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAyna Yapıen_US
dc.subject8 1/2en_US
dc.subjectTango Dansıen_US
dc.titleAyna Yapı: 8 1/2 ve Tango Dansıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKurguen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster