dc.description.abstract | Çağdaş kuram film ve izleyici arasındaki ilişkinin karmaşıklığını kabul eder ve perde ile izleyicinin karmaşık ilişkisinin -bilinç ve bilinçaltı olarak- tam anlaşılabilmesini tartışır. Modern film kuramlarında sese yaklaşım, klasik kurama göre daha olumlu gözükse de, temelde eksiklileri ya da yanlışlıkları içermektedir. Bu çalışma, modern kuramın sese bakış açısını tartışmayı amaçlamaktadır. Klasik film kuramından farklı düşünen Metz, Beresson, Doane, Dayan ve Straub gibi kuramcıların film ses analizleri çalışmanın çerçevesini oluşturmaktadır. Walter J. Ong’un belirttiği gibi, iletişim teknolojisindeki yeni gelişmeler ikincil sözlü kültür dönemine bir geçişi sağlarsa, uzun bir gecikmeden sonra film kuramlarında ilgi, filmin görüntü ve sesden oluşan bu heterojen yapısına yönelebilir. | en_US |