Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErişti, Suzan Duygu
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:50Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFek1qZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11198
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin resimlerinde ve resimlerine yönelik yazılı anlatımlarına dayalı sanatsal ifadelerinde popüler kültürün etkilerini araştırmaktır. Bu genel amaç kapsamında araştırma öğrencilerin çevrelerine, okul ve evlerindeki günlük yaşamlarına, birbirleri ile olan sosyal etkileşimlerine ve çevrelerindeki ritüellere dayalı olarak popüler kültürden ne boyutta etkilendiklerini resimsel anlatımlarındaki popüler imajlar ve konulara dayalı olarak incelemiştir. Araştırma Norveç-Drammen’deki Fjel Çok Kültürlü İlköğretim Okulu’nda öğrenim görmekte olan 10-13 yaş arasındaki öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini Fjel Çok Kültürlü İlköğretim Okulu’ndaki beş farklı sınıftan 42 Türk öğrenci oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemiyle desenlenen araştırmanın verileri resimler ve resimlerde anlatılanlara ilişkin yazılı görüşler biçiminde toplanmış, elde edilen bulgular betimsel analiz yoluyla çözümlenip yorumlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden sanat temelli araştırma (art-based inquiry) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin büyük bir kısmının resimsel anlatımlarında popüler kültürün etkisi altında kaldıkları ve popüler kültür temalarını en favori imajları olarak kullandıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the influence of popular culture in children’s artistic representations based on pictures and written thoughts on pictures. For this main purpose this study investigated the students’ popular image and subject affected by their daily life in school and at home, social interaction with each other and rituals through popular culture. The study investigated a sampling between 10-13 years-old students in a multicultural primary school in Norway-Drammen. The study sampled from the Turkish students in five different classes at Fjell Multicultural Primary School. Through the research it was asked students to draw their favorite subject and image and answer the questions about their drawings. As a result of the research, it was found that the majority of the students explained their favorite popular image and subject by using popular culture themes, and most of the students’ pictures are affected by popular culture. Great majority of the students used ‘sport’ as popular culture theme, important portion of students used ‘computer technology’ and ‘trade marks’ as popular culture themes in their pictures The rest of the students’ used ‘wearing, TV & computer figure, daily life activity and music’ as popular culture themes in their pictures.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin resimsel anlatımlarında popüler kültür algısı (Norveç çok kültürlü Fjell ilköğretim okulu örneği)en_US
dc.title.alternativePrimary school students' popular culture perception in their pictures (the example of multicultural Fjell primary school in Norway)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage884en_US
dc.identifier.endpage897en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorErişti, Suzan Duygu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster