Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇiftpınar, Bülent
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:57Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:57Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU56UTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11283
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, yabancı dildeki kelimelerin uzun zamanlı hafızada kalıcılığını sağlamaktır. Bu araştırma kuramsal bir çalışmadır. Beynin yapısı ve işlevleri, günümüzde bile yaklaşık 2 asırdır araştırılmasına rağmen tam olarak çözümlenememiştir. Dil ve beyin arasındaki bağlantıyı çözmek için Nörolinguistik(sinirsel dil bilimi) kavramını anlamak gerekir. Beyin ve öğrenme arasında ilişki kurmada ise, insan beynindeki öğrenme mekanizmasını bilmekte yarar vardır. Burada da anlık, kısa anlık ve uzun anlık olarak sınıflayabileceğimiz hafıza kavramıyla karşılaşırız. Yabancı dildeki kelimeleri unutulmayacak şekilde öğrenmek için ya o kelimeyi konuşulduğu yerde yaşayarak ya da resim, hikayeleştirme vb. kurgusal yaklaşımlarla sağlayabiliriz. Bu makalede de anlatıldığı gibi kurgusal yaklaşım; her kelime için bir senaryo yazmakla mümkündür. Bu yöntemle anlamları kavranan kelimelerin unutulmadığı gözlemlenmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of research is to provide the stability of the words in long term memory. This research is a theoretical study. The structure and the functions of the brain have not still been worked out precisely even though there has been an ongoing research for 2 centuries. It is a necessity to comprehend the notion of Neurolinguistic (neurotic linguistics) in order to identify the relationship between the language and the brain. It is also beneficial to clarify the learning mechanism of the human brain in associating the brain and the learning process. Herein, we will have to consider the notion of memory, which can be classified as instant, short-term and long-term. It is possible to learn the vocabulary memorably in a foreign language either by living the language where it is spoken, or by creating constructive approaches such as pictures, relevant events and making stories. The constructive approach, as it is elucidated in this article, is possible to create a single scenario for every single word. By this method, it is obviously observed that the words, which the meanings are comprehended of, are not forgotten.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBrain-based construct approach in second language learningen_US
dc.title.alternativeİkinci dil öğreniminde Beyin temelli kurgusal yaklaşımen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster