Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalbağ, Leman Nur
dc.contributor.authorTürkcan, Burçin
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:59Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU16TTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11300
dc.description.abstractİlkokul 4. sınıf öğrenci ve öğretmenlerinin küresel vatandaşlık algıları ve Sosyal Bilgiler dersinde gerçekleştirilen uygulamaların ortaya çıkartılmasının amaçlandığı bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın verileri öğretmen ve öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırma kapsamında 30 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve 15 öğretmenle görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler tümevarım analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin dünya vatandaşlığı algıları dünya vatandaşlığına yönelik yaptıkları tanımlar, dünya vatandaşlarının sahip olması gereken özellikler ile dünya ve dünya vatandaşlığına yönelik farkındalıklar olarak ortaya çıkmıştır. Öğrenciler dünya vatandaşlığını tüm insanlar ve farklı topluluklar olarak tanımlamışlardır. Öğretmenlerin küresel vatandaşlığa yönelik algıları küresel vatandaşlığa yönelik yaptığı tanımlar ve küresel vatandaşların sahip olduğu özellikler biçiminde sınıflandırılmıştır. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin küresel vatandaşlık eğitiminde yaşanan öğretmenden, okulun imkânlarından, programdan kaynaklı sorunlar ve buna yönelik çözüm önerileri ortaya koyulmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate pupils’ perceptions for global citizenship, and their teachers’ utilization of teaching and learning applications and activities that are supposed to have an effect on pupils’ perceptions. The study is a qualitative study. The data was collected through semi-structured interviews from 30 pupils and 15 teachers. The data gathered were analyzed with the inductive analysis method. The results revealed that the students’ perceptions of citizenship were classified as their definitions of citizenship and characteristics of citizenship. In relation to pupils’ perception of global citizenship there categories emerged from the data; their definition of global citizenship, having prerequisite of global citizenship and having awareness of the world and global citizenship. As for the teachers’ perceptions of global citizenship, they were classified as definitions of global citizenship and the characteristics of global citizenship. In addition, the research results also demonstrated that there were problems experienced in relation to the global citizenship education due to the teachers, the school facilities and the curriculumen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlkokul 4. Sınıf Öğrenci ve Öğretmenlerinin Küresel Vatandaşlık Algılarıen_US
dc.title.alternativeElementary School 4th Grade Students and Teachers’ Perceptions of Global Citizenshipen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Online Journal of Qualitative Inquiryen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage216en_US
dc.identifier.endpage249en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster