Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTanışlı, Dilek
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:59Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMk5qZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11302
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının klinik görüşme görevlerini hazırlayabilme, sorgulayabilme ve sorguladıkları öğrencilerin düşüncelerini analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini belirlemektir. Araştırmanın katılımcıları, İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3. sınıfa devam eden 39 öğretmen adayıdır. Çalışmada adayların bir ilköğretim öğrencisi ile gerçekleştirdikleri görüşmelerde kullandıkları sorgulama stratejileri ile adayların bu öğrencilerin matematiksel düşüncelerine ilişkin bilgileri araştırılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme dökümleri, klinik görüşme video kayıtları, öğrencilere ilişkin hazırlanan raporlar ve adayların tuttukları günlüklerdir. Veriler nitel olarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda adayların soru hazırlama ve sorgulama becerilerinin ve buna bağlı olarak da öğrenci bilgi edinimlerinin genel olarak yeterli düzeyde olmadığı belirlenmiştir. Ancak bu çalışma sonucunda adayların matematik öğrenimi ve öğretimine ilişkin düşüncelerinde ve inançlarında büyük değişimler olduğu da gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine preservice primary school mathematics teachers' skills to prepare clinical interview tasks, to question and to analyze and interpret the questioned students' thinking. The study group included 39 preservice teachers studying Primary School Mathematics Teaching in their 3rd year. The study investigated the questioning skills used by the preservice teachers in their interviews with primary school students and their knowledge of these students' mathematical thinking. Data of the study consisted of interview transcripts, video recordings of the clinical interviews, reports prepared about the students and journals kept by the preservice teachers. As a result of the qualitative analysis of data, it was concluded that, in general, the preservice teachers did not have an adequate level of preparing questions and questioning and, therefore, acquisition of knowledge of students. Nevertheless, it was also observed that some major changes occurred in the preservice teachers' thinking and beliefs about mathematics learning and teaching.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi bağlamında sorgulama becerileri ve öğrenci bilgilerien_US
dc.title.alternativePreservice primary school mathematics teachers' questioning skills and knowledge of students in terms of pedagogical content knowledgeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue169en_US
dc.identifier.startpage80en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster