Lisans eğitim programlarının finansal okuryazarlık düzeyine etkisinin araştırılması: Türkiye örneği
Özet
Bu çalışmada lisans eğitim program içeriklerinin finan- al okuryazarlığa etkisi araştırılmıştır. Finansal Okur- yazarlığın eğitim programları ile kazanılabilen yaşam - al bir yetenek olması çalışmanın temel varsayımıdır. Finansal Kavramları ve Teknikleri tanıma imkânı daha yüksek eğitim alan İktisadi ve İdari Bilimler Fa- kültesi öğrencilerine karşılık, sayısal analizlerin eğitim çeriğinde daha büyük yer aldığı Mühendislik Fakültesi ğrencilerinin finansal okuryazarlıkları karşılaştırıl- mıştır. 2014 yılında toplanan verilerle finansal krizin tkilerinin halen devam etmekte olduğu bir dönemde, üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyi ayrıntılı biçimde incelenmiştir. Veri, gelişmekte olan ülkeler grubunda yer alan Türkiye'den toplanmıştır. Türkiye'de son dönemde yaşanan gelişmeler, üniversite ğrencilerini finansal kararlar almak ve risk yönetimi çin daha da sorumlu hale getirmiştir. Bu nedenle bu grubun finansal okuryazarlık düzeyi ile ilgili olarak yapılan çalışmaların sonuçları önem kazanmıştır. Üni- versite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri, OECD tarafından geliştirilen finansal okuryazarlık lçeği kullanılarak belirlenmiştir. Çalışmada üniversi- e öğrencilerinin %31,7' sinin YÜKSEK, %30,1' inin ORTA, %16 sının ise DÜŞÜK finansal okuryazarlığa ahip olduğu belirlenmiştir. Üniversite Öğrencilerinin eğitim alanları (sayısal: mühendislik fakültesi ve sözel: iktisadi ve idari bilimler fakültesi) ile finansal okurya- zarlık düzeyleri arasında da anlamlı ilişki tespit edil- miştir. Tis study examines the efects of undergraduate prog- ram content on financial literacy. Te main assump- tion of the study is that financial literacy is a vital competence that can be attained through education programs. Te study compares financial literacy le- vels of undergraduate students from Economic and Administrative Sciences Faculty, who are more expo - sed to financial concepts and techniques, with those of Engineering Faculty whose education content is more favored towards quantitative analysis. Data was col- lected from five universities in Turkey, which is a de- veloping country. Recent developments in Turkey has placed increased responsibility on university students in terms of financial and risk management decisions. Tis highlights the importance of studies on financial literacy. Te financial literacy of university students was measured using financial literacy scale developed by OECD. Te study found 31.7% of the students to have a high level of financial literacy while 30.1% had medium and 16% had low levels of financial literacy. A significant relationship between University students' le - vel of financial literacy and field of study (quantitative vs. social) was also observed.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
14Sayı
4Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeU1qUXhNUT09https://hdl.handle.net/11421/11451
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [195]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]