Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEr, Fikret
dc.contributor.authorTemizel, Fatih
dc.contributor.authorÖzdemir, Ali
dc.contributor.authorSönmez, Harun
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:19Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeU1qUXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11451
dc.description.abstractBu çalışmada lisans eğitim program içeriklerinin finan- al okuryazarlığa etkisi araştırılmıştır. Finansal Okur- yazarlığın eğitim programları ile kazanılabilen yaşam - al bir yetenek olması çalışmanın temel varsayımıdır. Finansal Kavramları ve Teknikleri tanıma imkânı daha yüksek eğitim alan İktisadi ve İdari Bilimler Fa- kültesi öğrencilerine karşılık, sayısal analizlerin eğitim çeriğinde daha büyük yer aldığı Mühendislik Fakültesi ğrencilerinin finansal okuryazarlıkları karşılaştırıl- mıştır. 2014 yılında toplanan verilerle finansal krizin tkilerinin halen devam etmekte olduğu bir dönemde, üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyi ayrıntılı biçimde incelenmiştir. Veri, gelişmekte olan ülkeler grubunda yer alan Türkiye'den toplanmıştır. Türkiye'de son dönemde yaşanan gelişmeler, üniversite ğrencilerini finansal kararlar almak ve risk yönetimi çin daha da sorumlu hale getirmiştir. Bu nedenle bu grubun finansal okuryazarlık düzeyi ile ilgili olarak yapılan çalışmaların sonuçları önem kazanmıştır. Üni- versite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri, OECD tarafından geliştirilen finansal okuryazarlık lçeği kullanılarak belirlenmiştir. Çalışmada üniversi- e öğrencilerinin %31,7' sinin YÜKSEK, %30,1' inin ORTA, %16 sının ise DÜŞÜK finansal okuryazarlığa ahip olduğu belirlenmiştir. Üniversite Öğrencilerinin eğitim alanları (sayısal: mühendislik fakültesi ve sözel: iktisadi ve idari bilimler fakültesi) ile finansal okurya- zarlık düzeyleri arasında da anlamlı ilişki tespit edil- miştir.en_US
dc.description.abstractTis study examines the efects of undergraduate prog- ram content on financial literacy. Te main assump- tion of the study is that financial literacy is a vital competence that can be attained through education programs. Te study compares financial literacy le- vels of undergraduate students from Economic and Administrative Sciences Faculty, who are more expo - sed to financial concepts and techniques, with those of Engineering Faculty whose education content is more favored towards quantitative analysis. Data was col- lected from five universities in Turkey, which is a de- veloping country. Recent developments in Turkey has placed increased responsibility on university students in terms of financial and risk management decisions. Tis highlights the importance of studies on financial literacy. Te financial literacy of university students was measured using financial literacy scale developed by OECD. Te study found 31.7% of the students to have a high level of financial literacy while 30.1% had medium and 16% had low levels of financial literacy. A significant relationship between University students' le - vel of financial literacy and field of study (quantitative vs. social) was also observed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleLisans eğitim programlarının finansal okuryazarlık düzeyine etkisinin araştırılması: Türkiye örneğien_US
dc.title.alternativeExploring the efect of undergraduate programs to financial literacy level: The case of Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorEr, Fikret
dc.contributor.institutionauthorTemizel, Fatih


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster