Bölüm "Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
Global markaların Azerbaycan reklam stratejileri : standardizasyon ve adaptasyon reklam uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Teknolojinin bir sonucu olarak dünya küçülmeye devam etmekte ve sınırlar ortadan kalkmaktadır. Küresel pazarda işletmelerin markalarını duyurmaları için yenilikçi yollar bulmaları gerekmektedir. Bu nedenle küresel pazarlarda ... -
İdeal benlik ve gerçek benliğin reklama angaje olma üzerindeki etkisinde psikolojik iyi oluş, kendini izleme, sosyal istenirlik ve benlik saygısının rolü
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bireyin kendine yönelik algıları ve değerlendirmeleri olarak nitelendirilen benlik kavramı, reklamla ilişkilidir; çünkü tüketiciler kendilerini göstermek ve değerlerini başkalarına iletmek için ürün ve markaları kullanmaktadır. ... -
Kriz iletişiminde duygular, satın alma niyeti ve kültür : kriz türleri ve tepki stratejileri üzerine bir araştırma
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Kriz iletişimi, bir kurumun kriz durumunda yaptıklarına ve söylemlerine odaklanmaktadır. Bu iletişimsel uygulamanın temel belirleyicileri krizin türü ve kriz karşısında kurumun sergilediği kriz tepki stratejisidir. Kriz ... -
Kurum kültürü ve şirketlerin değer tanımlarında sosyal inovasyon
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kurum kültürü, organizasyonların değerlerini, inançlarını ve iş yapış biçimlerini yansıtan, başarı ve stratejilerine yön veren önemli bir kavramdır. Günümüzde kurumların genel olarak müşteri odaklı, sürdürülebilirlik ve ... -
Markaların instagram storylerine yönelik tüketici tepkisi : Madame Coco örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Günümüzdeki rekabet koşullarında rakip markalardan öne çıkmak isteyen markaların sosyal medya mecralarında var olmaları ve aktif bir şekilde bu mecraları kullanmaları göz ardı edilemeyecek bir unsurdur. Markalar hedef ... -
Nostalji reklamlarının göstergebilimsel çözümlemesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez çalışmasının amacı nostaljik reklamların göstergebilimsel analiz yöntemleriyle incelenerek nostalji unsurlarının markanın imajı hakkında verdiği bilgileri açığa çıkarmaktır. 2009 – 2018 yılları arasında Effie veya ... -
Reklamda öyküsel anlatımın etkileri : doğal reklam uygulamaları üzerine deneysel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Reklamda öyküsel anlatımın etkileri, literatürde özellikle öyküsel olmayan reklam biçimleriyle karşılaştırılarak incelenmiş ve pek çok çalışmada öyküselliğin ikna edici üstünlükleri ortaya koyulmuştur. Bu çalışmada ise ... -
The Representation of Aging in Television Series
(İstanbul University, Fac Letters,Dept Sociology, 2016)The purpose of this study is to evaluate aging's dimensional construction and representation from a sociocultural and critical perspective, and then analyze its representation on television. Content analysis was used in ... -
Retoriksel arena modeli temelinde 15 Temmuz siyasal krizinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın genel amacı, 15 Temmuz Darbe Girişiminin kriz iletişimi bağlamında incelenmesidir. Kriz iletişimi ile ilgili olarak literatürde çeşitli kuramlar söz konusudur. Retoriksel arena kuramı ise diğerlerinden farklı ... -
Social media advertising and consumer ad avoidance : an intrusive advertising online-survey of generation Z in Eskisehir, Turkey
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yapılan çalışmalar, rahatsızlık verici reklamların marka ve kuruluşların iletişim karmasında önemli bir yeri olduğunu göstermektedir. YouTube'da yayınlanan reklamlar da buna dahildir. Bununla birlikte, sosyal medyanın ... -
Sosyal amaca dayalı pazarlama ve kurum imajı ilişkisi : eker-adım adım oluşumu işbirliği üzerine bir araştırma
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Hedef kitle ve paydaş gruplarının gün geçtikçe kurumlara karşı daha talepkâr olduğu günümüzde sosyal sorumluluk tüketici beklentileri arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu noktada kurumlar sosyal sorumlu davranmanın ... -
Yeni medya çağında reklam iletişimi : sanal gerçeklik teknolojisinin reklama yönelik tutumlar ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yeni medya teknolojileri ile birlikte günümüz iletişim anlayışının önemli yeniliklerinden biri olan sanal gerçeklik kavramı, geleneksel kitle iletişim dinamiklerinin ötesinde anlamlar taşımaktadır. Reklamdan kaçan ve ...