Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 187, listelenen: 1-20

    • 1200°C sıcaklıkta gelişebilen bakır kırmızısı sırlar 

      Sevim, Kadir (Anadolu Üniversitesi, 2006)
      Bakır kırmızısı sırlar, artistik sırlar başlığı altında yer alan indirgen sır türlerinden biridir. Seramiğin her aşamasında olduğu gibi bakır kırmızısı sırlarda da en iyi kırmızı tonlarına ulaşmak ancak uzun bir süreç ...
    • 17. ve 18. yüzyıl müziğinde geleneksel uygulamalar 

      Duru Basmacıoğlu, Hale (Anadolu Üniversitesi, 2005)
      Bu çalışmada, Rönesans ve Barok dönem Avrupa müziğindeki geleneksel uygulamalar, ifade yöntemleri, stil farklılıkları, yapısal açıdan müzik ve retorik ilişkisi, günümüzdeki otantik yorumlama anlayışı ele alınmıştır.
    • 17. ve 18. yüzyıl müziğinde süslemeler 

      Basmacıoğlu, A. Burak (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Bu çalışmada, 17. ve 18. yüzyıl Avrupa müziğinde kullanılmış süsleme teknikleri, süsleme işaretleri ve bu işaretlerin Rönesans ve Barok dönemlerde uygulanma ve yorumlanma anlayışı ele alınmıştır. Süslemeler hakkında bilgi ...
    • 19. yüzyılın önemli bestecisi ve flüt icracısı Paul Taffanel'in "complete flute method"unun flüt eğitim repertuvarındaki önemi 

      Koçyiğit, Özlem; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Seçkin, Emine Merve (Tez (sanatta yeterlilik) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Bu çalışmada 19. yüzyılda yaşamış ünlü flüt icracısı ve bestecisi olan P. Taffanel’in “Complete Flute Method”undaki teknik çalışmaları, öğrenciler ve icracılar tarafından hangi yöntemlerle çalışılması gerektiği, doğru ...
    • 1951-2020 yılları arasında Türkiye Tiyatrosundaki kimlik arayışının tiyatro mekanları üzerinden incelenmesi 

      İpekli, Erol; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Saban, Nedim (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Bu tez çalışmasında, Küçük Sahne'nin 1951 yılında kurulmasıyla birlikte yüzünü¨ Batıya çeviren Türkiye tiyatrosunun kimlik arayışı, birbiriyle ilintili olan beş¸ farklı mekân üzerinden incelenmektedir. Araştırma kapsamında, ...
    • 1990 sonrası sanatta karnavalesk kuramı bağlamında eser incelemeleri 

      Araz Ay, Güldane; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı; Reisoğlu, Deniz (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Bu tezde karnavalesk kuramın günümüz görsel sanatlarında eser incelemede yeni açılımlar sağlayıp sağlayamayacağı tartışılmıştır. Rus filozof Mihail Mihayloviç Bahtin'in ortaya attığı karnavalesk kuramı, François Rabelais'nin ...
    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve estetik bir öge olarak yapay ışık 

      Uz, Nurbiye; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Koçay, Tuncay (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Görmenin birincil gerekliliği olan ışık, sanatsal üretimler için vazgeçilmez bir unsur olmuş ve tarihsel süreçte sanat eserlerinde farklı şekillerde yer almıştır. Heykelde ışık konusu Rönesans sanatçıları tarafından da ...
    • Ahmed Adnan Saygun'un viyolonsel eserlerinin biçimsel ve tekniksel incelenmesi 

      Beller, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Bu araştırmada, Ahmed Adnan Saygun’un viyolonsel eserleri biçimsel ve teknik olarak incelenmiştir. İlk bölümde Saygun’un hayatı ve müzikal yaklaşımına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise viyolonsel eserleri biçimsel olarak ...
    • Alban Berg op. 1 piyano sonatı ve yorum kılavuzu 

      Dede, Eser Öykü (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Bu çalışma Alban Berg’ in Op.1.Piyano Sonatı’nı müziğin tarihsel gelişimi içinde konumlandırmayı ve Alban Berg’in besteciliğindeki temel eğilimler çerçevesinde incelemeyi amaçlar. Ekspresyonizm akımına dahil edebileceğimiz ...
    • Aleksandr Skryabin piyano sonatlarının biçim ve armoni açısından evrim süreci 

      Sarı, Atakan (Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
      Bu çalışma, 20. yüzyılın önde gelen Rus bestecilerinden Aleksandr Skryabin’in piyano sonatlarının, çeşitlilik gösteren form yapısını ve armonik dilini incelemeyi amaçlamaktadır. Skryabin’in kendi müzikal dilini bulmasını ...
    • Alman ve Fransız fagot ekollerinin gelişim süreci 

      Özkan, Sabriye (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Bu çalışma tahta üflemeli çalgılar grubunun tenor ve bas üyesi olan fagotun, ön plana çıkan iki başarılı sistemi Alman ve Fransız fagot ekollerinin gelişimi ile ilgili temel bilgiler içermektedir.
    • Alman ve Fransız klarinet sistemlerinin gelişim süreci 

      Sındır, Elif (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Bu çalışma; klasik müzikte ve senfoni orkestralarında egemen olan iki klarinet türünün, Alman ve Fransız Klarinet Sistemleri’nin gelişimi ile ilgili temel bilgiler içermektedir.
    • Ambalaj tasarımının grafik tasarım içindeki yeri ve tasarım evrelerinin incelenmesi 

      Uçar, Tevfik Fikret (Anadolu Üniversitesi, 1993)
      İnsanoğlu kimi zaman saklamak, kimi zaman korumak amacıyla yıllardır ambalaj tasarımıyla ilişki içinde olmuştur. Ambalajın temel işlevi içindekini korumak ve saklamaktır, ama değişen toplum, ambalaj tasarımına daha karmaşık ...
    • Amerika ve Batı Avrupa baskıresminde hayvan imgesi 

      Kılıç, Gökçe Aysun (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      "Amerika ve Batı Avrupa Baskıresminde Hayvan İmgesi" adlı bu çalışmada Batı Avrupa ve Amerika kıtasında yaşamış sanatçıların baskıresim yapıtlarında yer alan hayvan imgeleri ele alınmıştır. Bu doğrultuda hayvan imgelerine ...
    • Anadolu Selçuklu duvar kaplamaları geometrik desenlerinin incelenerek günümüz karo endüstrisinde kullanımı ve güncel yorumları 

      Sevim, Sıdıka Sibel; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik Anasanat Dalı; Savaş, Fulya (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Seramik kaplama malzemeleri, Anadolu Selçuklu Devri 13.yy mimari yapıların iç ve dış yüzeylerinde yüzyıllar boyu kullanılmış, zengin desen özelliklerinin yanı sıra desenlerin kompozisyonlardaki olağanüstü kullanımla ile ...
    • Anadolu seramiğinde kuş öğeleri 

      Günyar, Şerif (Anadolu Üniversitesi, 2007)
      Tarih sahnesi,boyunca olağanüstü bir yaratık olarak algılanan kuş figürü, ilkel toplumların sembol ve değerlendirmelerinde, tanrısallık ve bağımsızlık kavramlarında, kutsal doğurganlık ve ruhun sembolü olarak algılanmış ...
    • Anadolu seramiğinde neolitik figürin ve eklektik yorumu 

      Uzuner, Oya; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; Çınar, Selim (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Anadolu'da Neolitik dönem MÖ 10500'ler – 5500'ler arasına tarihlenmektedir. Yerleşik düzen, tarım ve hayvancılık, toplumsal yapılanma, sanat, mimari ve zanaat belirgin bir şekilde bu dönemde ortaya çıkmıştır. Bu araştırmanın ...
    • Anadolu'da Türk devri çini ve seramik sanatına giyim kültürünün yansımaları 

      Kanışkan, Ece (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      İnsanlık tarihinin uygarlığa yapmış olduğu en eski ve en kalıcı katkılardan biri seramik üretimidir. Neolitik çağla başlayan, daha sonra yerleşik düzende devam eden bu üretim, günümüzde de devam etmektedir. Bu bağlamda ...
    • Animasyon ve büyülü gerçekçilik 

      Çalışkan, Sabahattin; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; Yentür, Halim (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Yirminci yüzyılın en önemli sanat formlarından biri olan animasyon, ağırlıklı olarak ortaya koyduğu görsel estetikle ilgi çekmiş ve genel olarak bu çerçevede ele alınmıştır. Yirminci yüzyıl başında ABD'nin standartlarını ...
    • Artistik seramik biçimlendirmede doku 

      Ağatekin, Elif (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Canlı ve cansız tüm varlıklar, doğanın kendi koşulları içinde belli bir işlevi yerine getirmek üzere oluşmuş, dış yapı özelliklerini karakterize eden farklı bir dokuya sahiptirler. Dokular; dokunma duyusuna hitap eden ...