dc.contributor.author | Ünlenen, Emre | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T11:18:46Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T11:18:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNU56TTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/12151 | |
dc.description.abstract | İgor Stravinski 20. yüzyıl müziğinin lider bestecilerinden birisidir. Asimetrik ritmik yapı kullanımları, kuru ses tınısı, disonans kullanımı, yeni armonizasyon teknikleri, açık anlatım yöntemi ve orkestrasyondaki farklılıklarıyla, müzik literatürüne yenilikçi teknikler kazandırmıştır. Besteci döneminin süregelen müzik estetiği algısını kariyeri boyunca yeniden şekillendirmeyi başarmıştır. Le Sacre du Printémps, Türkçe başlığıyla Bahar Ayini, bestecinin 1913 yılındaki müzisyenlerin dikkatini üzerine çektiği eseridir. Kendi müzikal üslubunun başarısını bu eserin ününe borçludur. Bu çalışmada, Stravinski' nin İlkelcilik Akımını yansıtan sahneyi oluşturabilmek için kullandığı müzik teknikleri yüzeysel olarak irdelenecektir. Bestecinin yirminci yüzyıl müziğinde oluşturduğu etki örneklerle gösterilecektir | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.title | Bale Müziğindeki Büyük Evrim İgor Stravinski'nin Bahar Ayini İsimli Bale Eseri Üzerine Genel Bir Analiz | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat & Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 7 ARALIK | en_US |
dc.identifier.startpage | 126 | en_US |
dc.identifier.endpage | 140 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |