Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnlenen, Emre
dc.date.accessioned2019-10-19T11:18:46Z
dc.date.available2019-10-19T11:18:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZd01qazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/12153
dc.description.abstractAndres Segovia'nın etkisiyle büyük bir sıçrama yaşayan gitar repertuvarı, 20. yüzyılın ilk yarısında, daha önce sahip olduğu repertuvardan oldukça farklı bir üsluba sahip olan gitarist olmayan bestecilerin eserleriyle şekillenmiştir. Bu çalışmada, gitar müziğinde yeni-romantik üslubun temsilcileri olarak görülebilecek Manuel Ponce, Joaquin Turina, Federico Moreno Torroba, Manuel de Falla, Heitor Villa Lobos, Mario Castelnuovo-Tedesco, Joaquin Rodrigo ve Alexandre Tansman gibi bestecilerin seçilmiş olanlarının genel bestecilik özelliklerine ve önemli eserlerine değinilecek, yapılan betimsel analizlerle örnekler verilecektir. Özellikle 1950 yılı sonrasında ortaya çıkan gitarist - modern gitar müziği bestecileri öncesinde gitar müziğinin yaşandığı atmosfer hakkında bilgi verilmeye çalışılacaktıren_US
dc.description.abstractThe guitar repertory which had a substantial spring through the impact of Andres Segovia was shaped with the works by non-guitarist composers in the first half of 20th century, which is not usual fashion as beforehand. In this study, there will be some descriptive analysis of the general features and the works of some selected composers who are considered to be the respresentatives of neo-romantic guitar music, namely Manuel Ponce, Joaquin Turina, Federico Moreno Torroba, Manuel de Falla, Heitor Villa Lobos, Mario Castelnuovo-Tedesco, Joaquin Rodrigo and Alexandre Tansman. It also aims at giving information about the atmosphere seen especially after 1950 when the guitar music is subsisted before the guitarist – modern guitar music composersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.title1920 ve 1950 Yılları Arasında Modern Gitar Müziğine Yön Veren Bestecileren_US
dc.title.alternativeThe Composers Who Gave a Direction to the Modern Guitar Music Between 1920 and 1950en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat & Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage110en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster