dc.contributor.author | Uluyağcı, Canan | |
dc.date.accessioned | 2015-02-13T15:07:27Z | |
dc.date.available | 2015-02-13T15:07:27Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.issn | 1300543X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/1316 | |
dc.description.abstract | 1980’li yıllar Türkiye için değişim ifade eden yıllar. Bu değişimin olumsuz pek çok yanı olmasına karşın olumlu sonuçları da oldu. Kadın hareketlerinin başlaması, kadın sorununun gündeme gelmesi ve bu konu üzerinde akademik çalışmaların başlaması değişimin olumlu yanını göstermektedir. Kuşkusuz sinema da bu soruna ilgisiz kalmadı. Kadın sorununun sinemada yer almasıyla birlikte yeni kadın oyuncular beyazperde de varolmaya başladılar. Ancak değişimin yıldızı olarak sunulan oyuncu Müjde Ar’dı. Müjde Ar beyazperdede varlığını kabul ettirdi. Öte yandan uzun yıllar sinemada varolan Türkan Şoray’da bu değişime ayak uydurmak zorunda kaldı. Bu çalışma Müjde Ar ve Türkan Şoray’ın 1980 sonrası kadın sorununa bağlı olarak değişen imgeleri ve bu imgenin filmlerine nasıl yansıdığını tartışmayı amaçlamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | 1980 Sonrası Türk Sineması | en_US |
dc.subject | Türk Sinemasında Özgür Kadın İmgesi | en_US |
dc.subject | Türkan Şoray | en_US |
dc.subject | Müjde Ar | en_US |
dc.title | 1980 Sonrası Türk Sinemasında Özgür Kadın İmgesi:Türkan Şoray ve Müjde Ar | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kurgu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |