Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçüker, Feryal Gülten
dc.contributor.authorSönmez, Belgin
dc.contributor.authorSelvi, Kıymet
dc.date.accessioned2019-10-19T17:26:48Z
dc.date.available2019-10-19T17:26:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeE1qRTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14303
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri ölçeğinin geçerlik, güvenirlik çalışmasının yapılarak Türk yükseköğretim öğrencileri için uyarlamadır. Yükseköğretim için kullanılan "ACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin" dili İngilizce olup ölçek üç faktörlü bir yapı altında toplam 44 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın geçerlik ve güvenirlik çalışmasında ilk olarak 5 uzmanın çevrilen ölçeğin Türk diline uygunluğuna, 4 uzmanın ise ölçekte yer alan durum ifadelerinin amaca uygunluğu ve yeterliliğine yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye genelinde 9 üniversitede farklı fakülte, bölüm ve yüksekokulda öğrenim gören 563 kız, 651 erkek olmak üzere toplam 1214 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliğinin belirlenmesinde açımlayıcı faktör analizinden yararlanılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda, uyarlanmış ölçek özgün ölçekten farklı olarak dört faktörlü bir yapı göstermiş ve 36 maddeden oluşmuştur. Geçerlik çalışması sonucunda madde yüklerinin 0.43 ile 0.77 arasında olduğu saptanmıştır. Ölçeğin güvenirlik çalışması kapsamında Cronbach Alfa katsayısı 0.92 bulunmuştur. Analizler sonucunda, ACRA Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin yükseköğretim öğrencilerinin öğrenme stratejilerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğuna karar verilmiştiren_US
dc.description.abstractAbstract The purpose of this study is to realize the Turkish adaptation of ACRA Scale of Learning Strategies. The scale used in the research is in English and consists of 44 items in a three factor structure. For the validity and reliability study, first the scale was translated into Turkish by 5 experts and then, 4 experts were consulted for their opinion on the expression in the statements, the suitability of the statements towards the aims and adequacy. The research group consist of 1214 (563 girls, 651 boys) undergraduates from 9 universities in Turkey. The construct validity of ACRA Scale of learning strategies was examined by exploratory factor analysis. After the application of a factor analysis, it was determined that unlike the original scale, the scale revealed a four factor structure with 41, 34 % explained variance. Item total correlations coefficients were .43 through .77. Cronbach alpha coefficient of the scale was found .92. Considering reliability and validity study results, it can be concluded that the ACRA scale of learning strategies is a valid and reliable instrument.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Uyarlanması Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe Adaptation of ACRA - Higher Education Learning Strategies Scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster