Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSever, Demet
dc.contributor.authorBaldan, B.
dc.contributor.authorTuğlu, B.
dc.contributor.authorKabaoğlu, K.
dc.contributor.authorHamzaj, Y. A.
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:08Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466396
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14475
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı küreselleşme bağlamında Türkiye’de ve eğitim alanında başarıyı yakalamış örnek ülkelerde atılan adımların karşılaştırılması; bu kapsamda ülkemizdeki gelişme ve düzenlemelere ışık tutulması ve gerekli başarıyı yakalamak adına eksikliklerin saptanarak bu alanda atılması gerekli adımlara yönelik öneriler sunulmasıdır. Çalışmanın örnekleminin belirlenmesinde Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Program for International Student Assessment, PISA), Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (Trends in International Mathematics and Science Study, TIMSS) ve OECD Daha İyi Yaşam İndeksi (OECD Better Life Index) sonuçları dikkate alınarak Singapur, Çin, Güney Kore, Japonya, Kanada, İngiltere ve Danimarka ülkelerinin eğitim sistemleri küreselleşme bağlamında incelenmiştir. Araştırmada Bereday tarafından geliştirilen analitik karşılaştırmalı eğitim araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın bulguları Türkiye’nin küreselleşme sürecinde eğitimini geliştirmek ve iyileştirmek için önemli adımlar attığını ortaya koymuştur. Ancak yapılan düzenlemelerin daha kalıcı ve etkili olabilmesi için hangi eğitim basamağında olursa olsun ilgili konu alanı uzmanlarının görüşleri alınarak, değişikliklerin tüm eğitim basamaklarıyla koordinasyon içinde yapılması gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca küreselleşme sürecinde her ülkenin kendi öz değerlerini ve özelliklerini göz önünde tutarak ve küresel gereklilikleri de dikkate alarak ilerlemesinin gerektiği vurgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the steps taken in Turkey and the countries that have achieved success in education in the context of globalization; to shed light on the developments and regulations in our country in this context and to identify the deficiencies in order to achieve intended success and propose suggestions for the necessary steps to be taken in the field. Program for International Student Assessment (PISA), Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) and OECD Better Life Index results were taken into account in sampling the study. Finally, education systems of Singapore, China, South Korea, Japan, Canada, Britain, Denmark were examined in the context of globalization. The analytical comparative educational research method which was developed by Bereday was used in line with the aim of the research. Findings of the study revealed that Turkey has taken important steps in order to improve and enhance its education in the globalization process. However, it has been stated that -whatever the education level is regulations must be made in consultation with field experts, in coordination during each step so that they will be permanent and more effective. It has also been emphasized that countries must proceed in accordance with their own values and characteristics in the globalization process, but also taking the requirements of the globalization into consideration.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Universityen_US
dc.relation.isversionof10.17051/ilkonline.2018.466396en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectAnalytical Comparative Education Methoden_US
dc.subjectComparative Educationen_US
dc.subjectEducation Innovationsen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.titleKüreselleşme sürecinde eğitim alanında atılan adımlar: Türkiye ve eğitimde başarılı ülke örneklerien_US
dc.title.alternativeThe steps taken in the field of education in the globalization process: Turkey vs successful countries in educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1583en_US
dc.identifier.endpage1603en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster