dc.contributor.author | Örün, Özgür | |
dc.contributor.author | Orhan, Derya | |
dc.contributor.author | Dönmez, Pelin | |
dc.contributor.author | Kurt, Adile Aşkım | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:09Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2146-071X | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd01UTXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14479 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri ile teknoloji tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Tarama modeli ile desenlenen bu araştırmada, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 12 farklı bölümde ve dört farklı sınıf düzeyinde eğitim almakta olan 422 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri "Bireysel Yenilikçilik Ölçeği" ve "Teknoloji Tutum Ölçeği" ile toplanmıştır. Analizler sonucunda teknoloji tutum puanları ile yenilikçilik puanları arasında pozitif, anlamlı ve orta kuvvette bir ilişki (r=.472; p<.001) bulunmuştur. Teknoloji tutum düzeyi ve yenilikçilik profilleri arasında ise %20 oranında ve anlamlı düzeyde (Cramer's V=.200; p<.001) ilişki gözlenmiştir. Buna ek olarak bölüm ve sınıf değişkenlerinin hem bireysel yenilikçilikleri hem de teknolojiye karşı tutumları üzerinde ortak bir etkisinin bulunmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to investigate the correlation between individual innovativeness and technology attitudes of teacher candidates. The study was designed based on survey model and the sample was determined through the method of stratified sampling. The sample consisted of 422 teacher candidates enrolled in 12 different departments and grade levels in Faculty of Education at Anadolu University. Data were collected with "Individual Innovation Scale" and "Technology Attitude Scale" that both are valid and reliable scales. A positive, significant and moderate correlation between individual innovativeness and technology attitude was found (r=.472; p>.001). In terms of categories of individual innovativeness and levels of technology attitude, there was a positive and significant association (Cramer's V=.200; p>.001). In addition, no significant common effects of department and grade on teacher candidates' individual innovativeness and their technology attitudes was found. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Konu Ataması Yapılmamış | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Teknoloji Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Exploring The Relationship Between Individual Innovativeness And Technology Attitude Of Teacher Candidates | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 65 | en_US |
dc.identifier.endpage | 76 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Kurt, Adile Aşkım | |