dc.contributor.author | Ersoy, Ali | |
dc.contributor.author | Türkkan, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:11Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:11Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09ERTRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14494 | |
dc.description.abstract | Resim yapmak çocuk için duygu ve düşünceleri ile algı ve gözlemlerini yansıtabilmek amacıyla kullandığı samimi bir anlatım dilidir. Çocuklar resimlerinde dış dünyaya ilişkin algılarını ortaya koyarak kendi iç dünyalarına yönelik birçok ipucu verirler. Bu araştırma ilköğretim öğrencilerinin internet algılarını yaptıkları resimler aracılığıyla incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaca yönelik olarak araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. İlköğretim dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen araştırmada internet algısı öğrencilerin internet konusunda yapmış oldukları resimler, bu resimler üzerine gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmeler ve yazılı görüşleri aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmaya Eskişehir'deki özel bir ilköğretim okulunun dördüncü sınıfında öğrenim gören 23 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin interneti daha çok araştırma yapma ve oyun oynama amacıyla kullandıkları ve resimlerini de bu yönde çizdikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenciler resimlerinde internetin araştırma işlevini Google arama motoru ile ilişkilendirmişlerdir. Öğrencilerin interneti daha çok bilgi kaynağına benzettikleri, yazılı görüşleri ve resimsel anlatımları arasında paralellik olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Drawing is an intimate way of expression for a child to reflect his/her sense and feelings, along with his/her perceptions and observations. Children, by displaying their perceptions about the outer world, give a lot of hints about their inner world. This study was conducted in order to evaluate elementary school students' perception of the Internet with the help of their drawings. Phenomenological design was employed in this study. The study was carried out with fourth grade students, and their perception of the Internet was analyzed through the pictures they drew, semi-structured interviews and their written opinions about the Internet. The participants of the study were 23 elementary school students who were fourth graders at a private school in Eskisehir. Data were analyzed descriptively. The results of the study have indicated that the students use the Internet for doing research and playing games; thus, their drawings reflect the same concerns. In their drawings, students associated the research aspect of the Internet with "Google" research engine. It was also observed that students consider the Internet as a source of knowledge and there is parallelism among their written opinions and drawing expressions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin resimlerinde internet algısı | en_US |
dc.title.alternative | Perceptions about internet in elementary school children's drawings | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 57 | en_US |
dc.identifier.endpage | 73 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Ersoy, Ali | |