dc.contributor.author | Kaya, Erbil Melek Özlem | |
dc.contributor.author | Kimzan, İlayda | |
dc.contributor.author | Yalçın*, Vakkas | |
dc.contributor.author | Avar, Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:11Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1308-9196 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNU56VXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14495 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu çalışma ile okul öncesi eğitim öğretmeni adaylarına, oyun temelli öğrenme konusunda, eğitimleri sürecinde kazandırılmaya çalışılan bilgi ve becerilerin, uygulamaya yansıma durumu nitel bir bakış açısıyla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada veriler, okulöncesi öğretmenliği programı 4. sınıfa devam eden ve Öğretmenlik Uygulaması dersini alan 9 öğretmen adayından toplanmıştır. Veri toplama sürecinde öğretmen adaylarının oyun temelli öğrenmeye bakış açılarını belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Daha sonra oyun temelli bir etkinlik planı hazırlamaları istenerek bu planlar analiz edilmiştir. Ayrıca hazırladıkları planları okulöncesi eğitim kurumlarında uyguladıkları süreçte yapılandırılmış gözlemler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiş, gözlem ve etkinlik planlarından elde edilen veriler grafiksel olarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının oyun temelli etkinlik planlama ve uygulama konusunda bilgileri olmakla birlikte, özellikle uygulama sürecine yönelik desteklenmesi gereken yönlerinin bulunduğu görülmüş ve bu yönde öneriler geliştirilmiştir | en_US |
dc.description.abstract | This research aims to qualitatively describe how pre-school teacher candidates make use of the knowledge and skills they have about playbased learning. Research data were collected from 9 senior students taking Teaching Practice course at Pre-School Teacher Training Program. During data collection, semi-structured interviews were held, candidates were asked to prepare a play-based activity plan, the plan was analyzed, and structured observations were conducted as they put their plans into practice. Data from the interviews have been descriptively analyzed, and those obtained from observations and activity plans are graphically presented. Findings indicate that candidates are knowledgeable about making play-based activity plans and applying them, and that they have some weak points, especially about practice, to be supported; thus, relevant suggestions have been made within the present study | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler Tarihi | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları | en_US |
dc.title.alternative | Pre-School Teacher Candidates’ Opinions About Play Based Learning and Reflections On Practice | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 27 | en_US |
dc.identifier.startpage | 800 | en_US |
dc.identifier.endpage | 834 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |