dc.contributor.author | Güven, Meral | |
dc.contributor.author | Kürüm, Dilruba | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:11Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:11Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMk9UTXo= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14496 | |
dc.description.abstract | Bilgi toplumu, hazır bilgileri sorgusuz kabullenen bireyler yetiştirmek yerine, neyi, niçin ve nasıl öğrenmesi gerektiğini bilen, öğrendiği bilgileri kullanan, geliştiren ve yeni bilgi üreten bireylerin yetiştirilmesini amaçlamaktadır. Bilgi toplumunun öngördüğü bu amaçlar, öğrenme stili ve eleştirel düşünme gibi bireylerin öğrenme biçimini açıklayan ve sorgulamaya dayalı düşünme becerilerini içeren iki önemli kavramı ön plana çıkarmaktadır. Bu çalışma, öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasında ilişkiyi belirlemek amacıyla, 2003–2004 öğretim yılı bahar döneminde, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 251 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasında belli bir düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Information society intends on training individuals in a way that they know how, why, what they learn instead of those accepting available information without questioning. These aims requirement of information society highlight the concepts of learning style and critical thinking that explain individuals' learning styles and involve thinking skills based on questioning. This study was carried out on 251 students studying at Anadolu University, Education Faculty between 2003-2004 spring term so as to determine the relationship between the learning styles and critical thinking dispositions that the teacher candidates have. According to the results of the study, a certain degree of relationship was found to be between the learning styles and critical thinking dispositions that teacher candidates had. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship between Teacher Candidates' Learning Styles and Critical Thinking Dispositions (An Investigation on the Students in Faculty of Education in Anadolu University) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 53 | en_US |
dc.identifier.endpage | 70 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Güven, Meral | |