Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurt, Adile Aşkım
dc.contributor.authorGünüç, Selim
dc.contributor.authorErsoy, Mehmet
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:12Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:12Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZeU56SXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14500
dc.description.abstract21. yüzyılda eğitim, gerek öğrenci gerekse öğretmen boyutunda dijital bir bölünmeyi yaşamaktadır. Endüstriyel çağın öğrencileri olan “dijital göçmenler” den birçok anlamda farklılıklar gösteren ve dijital kültür içinde doğan “dijital yerliler” ile daha çok karşı karşıyayız. Öte yandan, son yıllarda teknolojiyi bir anlamda çağın gerisinde kalmamak amacıyla geçici ya da zorunlu olarak kullanan yeni bir grup olan “dijital göçebeler” dijital çağdaki varlıklarını sürdürmeye çalışmaktadır. Dijital bölünmenin yoğun olarak yaşandığı günümüzde sözü edilen grupların sağlıklı biçimde tanımlanarak özelikle eğitim ortamlarında gerekli önlemlerin alınması önem taşımaktadır. Böylelikle, dijital göçebelerin ve göçmenlerin dijital yerli özelliklerini belli ölçüde taşımalarının sağlanması eğitim ortamlarındaki öğrenci-öğretmen arasındaki anlaşmazlığı ve iletişim eksikliğini en az düzeye indirebilecektir. Bu bağlamda çalışmada, dijital yerli ve dijital göçmen özelliklerinin öğretme-öğrenme yaşantılarına yansımaları dijital göçebelik kavramı eşliğinde ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstract21th century education lives a digital divide from many aspects in the view of learner and teacher characteristics. We face with digital natives who born to a digital culture and differ from digital immigrants of industrial age. On the other hand, a new group, digital settlers rise with different behaviour and attitude characteristics by the use of technology to keep up with the times. It is quite important to determine the aformentioned groups in this digital divide world and promoting digital immigrants to acquire characteristics of digital natives in order to reduce the conreoversy between them. In this direction this study purposes to draw attention to digital native and digital immigrant characteristics, reflections to learning and teaching experiences and also the concept digital settler”.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe current state of digitalization: Digital native, digital immigrant and digital settleren_US
dc.title.alternativeDijitalleşmede son durum: Dijital yerli, dijital göçmen ve dijital göçebeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorKurt, Adile Aşkım


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster