dc.contributor.author | Güven, Meral | |
dc.contributor.author | Kürüm, Dilruba A. | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:13Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:13Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpZME9UZzQ= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14507 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimlerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 251 öğrenci üzerinde gerçekleşmiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi için Kolb Öğrenme Stili Envanteri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi için de California Eleştirel Düşünme Eğilimler Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun özümleyici ve dönüştürücü öğrenme stillerine sahip oldukları, eleştirel düşünme eğilimlerinin ise, genel olarak düşük düzeyde olduğu, öğretmen adaylarının cinsiyetlerine, devam ettikleri programlara, sınıf düzeylerine ve akademik başarı ortalamalarına göre öğrenme stillerinin ve eleştirel düşünme eğilimlerinin farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to evaluate teacher candidates learning styles and critical thinking dispositions in terms of different variables. This study was conducted at Anadolu University with 251 students. In this study Kolb Learning Style Inventory was used to determine the learning styles of pre-service teachers and in order to define their critical thinking dispositions the California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI) was used. The results of this study indicated that the majority of teacher candidates have assimilator and converger learning styles, while the participants' critical thinking dispositions were low. Moreover, it was obtained that learning styles and critical thinking dispositions differ from according to teacher candidates' gender, departments, grades and academic successes. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Teacher Candidates' Learning Styles and Critical Thinking Disposition | en_US |
dc.title.alternative | Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 21 | en_US |
dc.identifier.startpage | 60 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Güven, Meral | |