Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Meral
dc.contributor.authorKürüm, Dilruba A.
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:13Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:13Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpZME9UZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14507
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimlerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 251 öğrenci üzerinde gerçekleşmiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi için Kolb Öğrenme Stili Envanteri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi için de California Eleştirel Düşünme Eğilimler Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun özümleyici ve dönüştürücü öğrenme stillerine sahip oldukları, eleştirel düşünme eğilimlerinin ise, genel olarak düşük düzeyde olduğu, öğretmen adaylarının cinsiyetlerine, devam ettikleri programlara, sınıf düzeylerine ve akademik başarı ortalamalarına göre öğrenme stillerinin ve eleştirel düşünme eğilimlerinin farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this study is to evaluate teacher candidates learning styles and critical thinking dispositions in terms of different variables. This study was conducted at Anadolu University with 251 students. In this study Kolb Learning Style Inventory was used to determine the learning styles of pre-service teachers and in order to define their critical thinking dispositions the California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI) was used. The results of this study indicated that the majority of teacher candidates have assimilator and converger learning styles, while the participants' critical thinking dispositions were low. Moreover, it was obtained that learning styles and critical thinking dispositions differ from according to teacher candidates' gender, departments, grades and academic successes.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleTeacher Candidates' Learning Styles and Critical Thinking Dispositionen_US
dc.title.alternativeÖğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage60en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorGüven, Meral


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster