dc.contributor.author | Kabael, Tangül | |
dc.contributor.author | Baran, Ata Ayla | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:14Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:14Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpreU1qZzRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14513 | |
dc.description.abstract | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eskişehir, Türkiye Makale Geliş Tarihi: 29.09.2016 Yayına Kabul Tarihi: 27.02.2017 Özet Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel iletişimleri ve varsa matematik ve pedagoji bilgileri ile iletişim biçimleri arasındaki ilişkileri derinlemesine incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın verileri klinik görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcıların gerçekleştirdikleri görüşme verileri odaksal ve etkileşimsel analiz yöntemleriyle, katılımcılar ile gerçekleştirilen görüşme verileri ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencisi ile etkili iletişim kurabilen öğretmen adayının güçlü cebirsel düşünme becerisine sahip olduğu ve pedagoji bilgisine ilişkin açıklamalarını kendi matematiksel anlamlandırmasına dayandırdığı görülmüştür. Ortaokul öğrencisi ile etkili iletişim kuramayan öğretmen adayının ise cebirsel muhakeme becerisinin zayıf olduğu ve pedagoji bilgisine ilişkin açıklamalarını dışsal kaynaklara dayandırdığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate prospective teachers’ mathematical communication and to explore whether there was a relationship between their forms of communication and mathematical and pedagogical knowledge. Data was collected through clinical interviews. Data related to participants’ interviews was analyzed by focal and preoccupational analysis and data related to researchers’ interviews was analyzed by content analysis. According to the findings the participant communicated effectively had strong algebraic thinking skill and her pedagogical explanations were based on her own mathematical understanding. The participant communicated ineffectively had poor algebraic thinking skill and her pedagogical explanations were based on external sources. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Özel | en_US |
dc.title | Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İletişimleri, Matematik ve Pedagoji Bilgileri | en_US |
dc.title.alternative | Prospective Middle School Mathematics Teachers’ Mathematical Communication, Mathematical and Pedagogical Knowledge | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1909 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1924 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |