Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİşler, Cemre
dc.contributor.authorYıldırım, Özgür
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-8249
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMk16UXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14516
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının Teknopedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) ile ilgili algılarını araştırmak ve bu algılarını etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Hem nicel hem de nitel veri toplama yöntemleri ile yapılan çalışmaya 94 İngilizce öğretmen adayı katılmış ve öğrenme-öğretme süreçleriyle alakalı TPİB algılarını ölçmek üzere hazırlanmış olan iki farklı anket yanıtlamışlardır. Ayrıca, katılımcılar arasından seçilen altı İngilizce öğretmen adayı ile mülakat yapılmış ve bu öğretmen adaylarının TPİB ile ilgili görüş, tutum ve inançları daha derinlemesine ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Nicel veriler betimsel istatistikler (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılarak analiz edilirken nitel veriler için içerik analizi kullanılmıştır. Nicel veri analizi sonuçları öğretmen adaylarının yüksek derecede TPİB'ne sahip olduklarını ortaya koymuştur. Nitel veri analizi de hem nicel veri analizi sonuçlarını desteklemiş hem de öğretmen adaylarını TPİB ile ilgili görüş ve algılarının kişisel ilgi, tecrübe, bilgi birikimi ve alınan destek ile yakından alakalı olduğunu ortaya koymuştur. Nitel veri analizi de hem nicel veri analizi sonuçlarını desteklemiş hem de öğretmen adaylarını TPİB ile ilgili görüş ve algılarının kişisel ilgi, tecrübe, bilgi birikimi ve alınan destek ile yakından alakalı olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın nicel ve nitel verilere dayanan ve birbirini destekler nitelikte olan bulguları göz önüne alınarak, İngilizce öğretmeni yetiştirme ile ilgili iki temel öneri sunulmuştur. Bunlardan biri, öğretmen yetiştirme sürecinde verilen derslerde öğretmen adaylarına teknolojiyi derslerinde etkili biçimde nasıl kullanabilecekleri ile ilgili dersler verilmesinin faydalı olabileceğidir. İkinci öneri ise, öğretmen adaylarına, teknoloji ile desteklenmiş ders materyali hazırlamalarına katkı sağlayacak olanakların sunulmasının önemli olduğuduren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate perceptions of Turkish preservice EFL (English as a Foreign Language) teachers related to their level of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), the factors affecting their perceptions of TPACK, and their beliefs related to technology integration into EFL classrooms. The study employs both quantitative and qualitative data collection and analysis procedures. A total of 94 Turkish pre-service EFL teachers answered two questionnaires designed to gather information about their combining technology, pedagogy, and content knowledge in the ways of both learning and teaching processes. Six of the participants were also interviewed about their perceptions on TPACK competences and their beliefs related to technology use in language teaching. Quantitative data were analyzed by calculating descriptive statistics (frequency, percentage, mean score, standard deviation), and qualitative data were analyzed by using content analysis. The findings related to quantitative data revealed high levels of perceptions on TPACK competences, and the findings related to qualitative data supported the high level of perceived TPACK competences and further revealed that participants emphasized the place of personal interest, experience, knowledge and access while singling out educational support by their own instructors on the development of TPACK. In the light of the findings of the study, it has been suggested that courses offered to pre-service teachers should include how to combine technology, content and pedagogy together for effective instruction in their subject field; and teacher education programs should provide pre-service teachers with the opportunities of becoming the designers of technologically mediated materialsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleTürkiye’deki İngilizce Öğretmeni Adaylarının Tekno-pedagojik İçerik Bilgisi ile İlgili Algılarıen_US
dc.title.alternativePerceptions of Turkish Pre-Service EFL Teachers on Their Technological Pedagogical Content Knowledgeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Education and Futureen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage145en_US
dc.identifier.endpage160en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Özgür


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster