Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Çiğdem
dc.contributor.authorÖzdaş, Aynur
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMk1UZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14521
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin, kesirlerde karşılaştırma ve sıralama yapmayı gerektiren problemlerin çözümleri sırasında, ne tür temsil kullandıkları ve bu kullandıkları temsillerle ilgili sorunlar yaşayıp yaşamadıklarını araştırmaktır. Araştırmaya toplam dokuz öğrenci katılmış ve her bir öğrenciye ttoplam üç tane problem sorulmuştur. Araştırmada veriler klinik görüşme tekniği ile toplanmış olup, veri analizinde Miles ve Huberman (1994) tarafından belirlenen sınıflama kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında, öğrencilerin problemlerin çözümleri sırasında konuşma dili, sembolik ve resimle (çizim ve şekil) temsil türlerini kullandıkları belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, öğrencilerden bazılarının probleme uygun temsil oluşturamama ya da kullanılan temsili problemle ilişkilendirememe sorunlarını yaşadıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to investigate elementary fifth grade students used representations while solving problems which require comparison and ordering in fractions. Nine students participated and three problems requiring comparison and ordering in fractions were asked to each. In research data was collected via clinical interview technique and in data analysis classification determined by Miles and Huberman (1994) was used. The results obtained from the research showed that students used spoken language, symbolic and pictural (drawing and figure) representations. Moreover, some of the students encountered issues like not construct ing appropriate representation for problem or not associating representation that they used with the problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kesirlerde karşılaştırma ve sıralama yapmayı gerektiren problemlerin çözümlerinde kullandıkları temsilleren_US
dc.title.alternativeFifth grade students used representations while solving problems which require comparison and ordering in fractionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage513en_US
dc.identifier.endpage530en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster