Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzuner, Yıldız
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:16Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2148-2624
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJMU9EZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14524
dc.description.abstractGünümüzde araştırmacılar araştırma paradigmalarını bilmeliler ve herhangi bir yöntemle araştırmalar düzenlemek ve değerlendirmek için dogmatik olamayan tutumlar ve beceriler geliştirmelidirler. Türkiye'de nitel araştırmalara göre nicel araştırmalar daha yaygındır. Nitel araştırmalarda yeterli bilgi ve beceriler geliştirmemiş araştırmacıların bilimsel temelli olmaktan uzak etik olmayan araştırmlar gerçekleştirme olasılıkları yüksektir. Bir araştırma metodoljisinin gerektirdiği bilgi ve becerilerde gelişmek ve yeterli olmak için tamamlanmış doktora ve yoükseklisans tezlerini ve bu tezlerin yayımlanmış makalerini incelemek ve eleştirel olarak analiz etmek önemlidir. Bu gayrette, kişinin kendi araştırmalarını eleştirmesi esastır. Bu makalede deneyimli bir araştırmacı olarak yazar son 20 yılda Türkiye'de nitel araştırma yaklaşımıyla yükseklisans ve doktora tezleri yönetmedeki ve kendi araştırma projelerini gerçekleştirmedeki deneyimlerini paylaşmaktadır. Yazar, çeşitli yönlerini dikkate alarak alan yazının desteğiyle Türkiye'de nitel araştırma çalışmaları düzenlemenin avantaj ve dezavantajlarını tartışmaktadır. Dezavantajları dikkate alarak yazar; olumlu düşünmeye, alçak gönüllü davanmaya devam etmeye, sabırlı olmaya, otoriteyle ve iyi niyeti sömürenlerle nasıl başa çıkacağını öğrenmeye, çok çalışmaya, hiç birzaman vazgeçmemeye, odaklanarak çalışmaya, gerektiğinde atılgan olmaya ve böylece bilimsel yoluna devam etmeye yönelmişitren_US
dc.description.abstractToday, it is known and widely accepted that researchers must know the research paradigms and develop skills and non-dogmatic attitudes for conducting and evaluating studies in any methodology. Quantitative research methodology is more common while qualitative research is relatively new in Turkey. Researchers who have not developed sufficient knowledge and experiences in qualitative study would create non-evidence based and non-ethical research projects. This creates threats to the research community. In order to improve and be competent in any methodology, it is important to review and critically analyze the completed dissertations, thesis and the journal articles emerged from those research efforts. In this effort self-reflection of one's own research effort is essential. In this paper as an experienced researcher the author shares her experiences in supervising theses and dissertations and conducting her own research projects in qualitative research methodology in the last 20 years in Turkey. In the light of the literature considering various aspects she discusses advantages and disadvantages conducting qualitative studies in Turkey. Considering the disadvantages, the author came up with the idea of keeping thinking positively, acting modestly, being patient, learning how to deal with the authority, learning how to deal with the exploiters, working hard, never giving up, focusing on the target, being assertive when necessary, and so keeping going in the scientific wayen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleA Critical Examination of My Qualitative Research Efforts in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki Nitel Araştırma Çabalarıma İlişkin Eleştirel Bir İncelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitimde Nitel Araştrımalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage44en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster