dc.contributor.author | Gürbüz, Umut | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:16Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:16Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1302-1796 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRrNU1UUTA= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14527 | |
dc.description.abstract | Tüm doğal dillerde olduğu gibi deyimler Türkçe ve Almanca'da da önemli bir rol oynamaktadır. En az iki kelimenin birlikte kullanılması ile oluşan deyimler günlük iletişimi zenginleştirir. Bu nedenle, deyimlerin yabancı dil öğretimindeki yeri yadsınamaz. Dilde deyimleri kapsamayan sınırlı bir iletişim söz konusu olamaz. Bu gerçekten yola çıkarak, yabacı dil öğrenen kişilere deyimler konusunda temel bilgiler verilmesinin, öğrencilerin deyimleri anlama ve kullanma becerilerini artıracağı düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinden oluşturulan deney gurubuna bir gurup deyim bağlam içinde öğretilmiş. Kontrol gurubuna ise böyle bir öğretim yapılmamıştır. Deney gurubu öğrencilerinin bu deyimleri anlama düzleminde öğrenip öğrenmedikleri son test yöntemiyle araştırılmıştır. Çalışmanın sonucu, deney gurubunda yer alan öğrencilerin belirlenen deyimleri anlama düzleminde öğrendikleri saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | As in all natural languages idioms also play an important role in Turkish and German. Idioms, which are composed of at least two words, enrich daily communication. Therefore, the importance of idioms in a foreign language cannot be ignored. Effective communication cannot be achieved successfully without including idioms. Fort this reason, a group of idioms were taught within context to the university preparatory students comprising the experimental group. Whereas the control group did not have such a formal teaching. In the study, post-test method was used in order to understand whether experimental group learners learned these idioms at comprehension level. The results of the study revealed that students learned the identified idioms at the comprehension level. | en_US |
dc.language.iso | ger | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Die Rolle der Phraseologismen bei der Erlernung Einer Fremdsprache | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 311 | en_US |
dc.identifier.endpage | 318 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |