Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMerç, Ali
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:18Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeE1qSTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14538
dc.description.abstractBu çalışma üç farklı test yönteminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin okuma becerileri performansı üzerindeki etkiyi araştırmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bu üç yöntemin kendi okuma becerilerini ölçme performansı ve güçlük dereceleri hakkındaki gö- rüşlerini de ortaya koymaktadır. Bir TOEFL hazırlık kitabından üç metin seçilmiş ve metin ile ilgili çoktan seçmeli, tamamlama ve açık uçlu test maddeleri hazırlanmıştır. 97 İngilizce Öğretmenliği Lisans programı birinci sınıf öğrencisine üç farklı test türü uygulanmış- tır. Testin sonunda bir de anket uygulanmıştır. Verilerin nicel analizi öğrencilerin çoktan seçmeli sorularda tamamlama ve açık uçlu sorulara nazaran daha ba- şarılı olduklarını ortaya koymuştur. Nitel analizler ise öğrencilerin çoktan seçmeli maddeleri hem en kolay hem de kendi okuma anlama performanslarını en iyi ölçen test yöntemi olarak belirlediklerini göstermiştir. Bulgular hâlihazırdaki ölçe değerlendirme yöntemleri çerçevesinde tartışılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effects of three different test methods on Turkish EFL learners’ reading comprehension performances. It also questions the perceptions of students about the effectiveness of different test types to measure their reading comprehension abilities and perceived difficulty level of these tests. Three reading texts from a TOEFL Practice Book were selected as the research task. Questions were designed in three different test methods for each text: multiple-choice, completion, and open-ended. 97 first year university students enrolled in Distant English Language Teaching Program were given the three texts each with a different test method. A follow-up questionnaire was also given to learn about students’ perceptions. The analyses of the quantitative data suggested that students were significantly more successful at multiple choice items than the completion and open-ended items. The qualitative data, on the other hand, indicated that the participants saw the multiple-choice test as the best to test their reading comprehension performance, and it was perceived as the easiest to answer among the three test methods. The findings of the study are discussed in terms of the current testing practices in the programen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleTest Yönteminin İngilizce Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of Test Method on EFL Reading Comprehensionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage137en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster