The Usage of Non-Classroom Environments in Social Studies Education
Özet
Araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan sınıf dışı okul ortamlarının belirlenmesidir. Tarama deseninde gerçekleştirilen araştırmaya Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenler katılmıştır. Bu kapsamda 20'si sosyal bilgiler, 20'si sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 40 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Verilerinin toplanmasında nitel veri toplama yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Veriler, betimsel analiz tekniğinden yararlanılarak çözümlenmiş ve çeşitli bulgular elde edilmiştir. Öğretmenlerin eğitim ve öğretim için yararlanılabilecek sınıf dışı okul ortamları kapsamında en çok okul bahçesi, kütüphane, spor salonu, çok amaçlı salon, koridor, laboratuvar, sosyal bilgiler dersliğini dile getirdikleri görülmüştür. Ayrıca bu ortamların kullanılmasında ders içeriği, zaman ve fiziki yapının uygun olması gibi etmenlerin de belirleyici olduğu anlaşılmıştır. Sözü edilen ortamlardan yararlanamama nedenleri arasında ise okulun fiziki yapısının elverişli olmaması, program yoğunluğu, planlama sorunu, zaman yetersizliği ve öğrenci sayısının fazlalığı sayılmıştır. The purpose of this research is to determine the usage of non-classroom environments for social studies instruction. The methodology utilized in this research was the survey method. The participants in this study were teachers in Turkey who were employed by the Ministry of National Education and working in primary and secondary schools in Eskisehir, Turkey. In this research, a total of 40 teachers, 20 social studies teachers and 20 classroom teachers, were interviewed. Following qualitative methodology techniques, the research data was collected through semi-structured interviews and analyzed through descriptive analysis. In the research, analysis revealed the most frequently listed non-classroom environments used by social studies classes were schoolyards, libraries, gymnasiums, multipurpose rooms, school corridors, laboratory classrooms, and the social studies classrooms. Further analysis of teachers' views about their usage of non-classroom environments revealed that they believed there was benefit from non-classroom environments considering the appropriateness of content, the time available, and the school's physical structure. When the reasons for why teachers were not using these environments were examined and the teachers listed problems with the schools' physical structure, heavy curriculum loads, planning problems, and the large number of students enrolled in classes.
Kaynak
İlköğretim Online (elektronik)Cilt
14Sayı
3Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNU9UazNOdz09https://hdl.handle.net/11421/14540
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]