Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Fatma Hülya
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:19Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZMk1ETXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14541
dc.description.abstractTürkçe'nin ediniminde, sıfatların edinimi bir takım çalışmalarda ele alınmıştır. Bu çalışmalar, sıfatların isim ve yüklemlerden sonra edinilmesine ragmen, erken yaşlarda edinildiğini göstermiştir. Edinilen sıfatlar hem niteleyici hem de yüklem sıfatları olarak belirlenmiştir (Ekmekçi 1979; Sofu 1995; Sofu and Türkay 2010; Tribushinina et al. 2010). Bu çalışmanın amacı, sıfatların edinimini biçim ve işlev bakımından inceleyerek gelişimsel bir profil ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, Türkçeyi ana dili olarak edinen tek dilli çocukların söyleşileri incelenmiştir. Uzunlamasına düzenlenen bu çalışmada, 1., 3., 5., 7., ve 8 sınıf çocukları ele alınmış ve olası cinsiyet farklılıklarını ortaya çıkarmak için ise, her yaş gurubunda sadece kızlardan ve sadece erkeklerden oluşan iki alt gurup da çalışmaya dahil edilmiştir. Bulgularımız, basit sıfatların daha fazla olduğunu, karmaşik ve türetilmiş sıfatların ise daha seyrek kullanıldığını ortaya çıkarmıştır. Sıfatlar, biçim, işlev ve çeşitlilik açısından cinsiyet farklılığı göstermektedir.en_US
dc.description.abstractAcquisition of adjectives have been touched upon in a number of research in Turkish. These studies have shown that, although acquired after nouns and verbs, children use both attributive and predicative adjectives at early ages (Ekmekçi 1979; Sofu 1995; Sofu and Türkay 2010; Tribushinina et al. 2010). Taking the findings of these studies as a starting point, this study aims to draw a developmental profile regarding the form, function and frequency of adjectives used in the conversations of monolingual Turkish speaking children and to reveal whether age and gender have any effect on the use of adjectives. For this present study, longitudinal data were used and all grades from the 1st to 8th grade were included. In each grade, there were two subgroups, a boys-only group and a girls-only group, The results showed that simple adjectives are more common than derivational and complex adjectives. The gender difference is seen on the form, variety and function of adjectivesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleTürkçe’nin Ediniminde Sıfatların Gelişim Profilien_US
dc.title.alternativeAdjectives in the Acquisition of Turkish: A Developmental Profileen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage9en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster