dc.contributor.author | Adıgüzel, Cem Oktay | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:19Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:19Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1303-0876 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeE1qRTJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14542 | |
dc.description.abstract | Nitelikli ara insangücünün yetiştirilebilmesinde yaşamboyu öğrenmeye dayalı ulusal bir mesleki yeterlik sisteminin oluşturulması ve informal gerçekleşen öğrenmelerin yaşamboyu öğrenme sürecinde tanınması ve belgelendirilmesi oldukça önemlidir. Bu doğrultuda, çalışmada kapsamında öncelikli olarak Türkiye'nin demografik ve işgücü yapısının incelenerek mevcut durumunun betimlenmesi, sonrasında ise Türkiye'de istihdamın artırılmasına, mesleki yeterliklerin geliştirilmesine ve ulusal bir mesleki yeterlik sisteminin yapısına ve informal öğrenmelerin tanınmasına yönelik önerilerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda, Türkiye'nin işgücü yapısına yönelik iki temel sorunun bulunduğunun ve bunlardan birinin yüksek işsizlik oranı, diğerinin ise herhangi bir mesleki ve teknik ortaöğretim kurumundan mezun olmaksızın yetkinlik isteyen iş kollarında veya mezun oldukları alan dışındaki iş kollarında faaliyet gösterenlerin sayısının fazlalığı olduğu belirlenmiştir. Çalışma kapsamında informal öğrenmelerin belgelendirilmesi sistemi önerilmiştir | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the purpose is to first describe current situation by examining the demographic structure and human power structure in Turkey, and then make recommendations related to ways to increase employment in Turkey, to improve professional competence and to enhance the structure of a national vocational qualification system. Looking at the indicators examined within the scope of the study, there are two key problems related to labor force structure in Turkey. One of these is high unemployment rate and the other one is the redundancy of people working in professions that needs certain professional qualifications without having graduated from any vocational and technical secondary education institutions or working in labor branches outside the field they have graduated from. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Türkiye’nin Demografik Özellikleri Doğrultusunda İnformal Öğrenmelerin Sertifikasyonuna Yönelik Gereksinimin Analizi | en_US |
dc.title.alternative | An Analysis the Needs of Certification of Informal Learning in Line Demographic Characteristics of Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.issue | Özel Sayı | en_US |
dc.identifier.startpage | 15 | en_US |
dc.identifier.endpage | 24 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |