Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGültekin, Mehmet
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:21Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:21Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMk5qa3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14552
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin kullandıkları metaforları ortaya koymaktır. Araştırma, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Okulöncesi Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programlarında 4. sınıfta öğrenim gören 120 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmaya katılan öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin sahip oldukları düşünceleri ortaya çıkarmak için açık uçlu bir anket formu hazırlanmış; anket formunda öğretmen adaylarından 'Eğitim programı……. gibidir; çünkü…….' cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin düşünceleri içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının eğitim programlarına ilişkin olarak toplam 84 metafor ürettikleri görülmüş; eğitim programına ilişkin olarak 'kilometre taşı, sistemli bir bütün, geniş bir yelpaze, gelişmeye açık bir olgu, rehber, şekillendirici ve sorun yaratan karmaşık bir yapı' kategorileri oluşturulmuştur. Sonuç olarak öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarının genelde olumlu olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the metaphors primary education teacher candidates used regarding curriculum. This study was conducted with the participation of 120 teacher candidates from primary education, mathematical education, pre-school education and social study education in Educational faculty at Anadolu University. A questionnaire consisted of open ended questions has been created to determine the views of teacher candidates regarding education program. The questions are generally similar to 'Education program is like ….. ; because …..'. Teacher candidates' views regarding education program has been analyzed with content analysis technique. After the study, it's been seen that teachers created 84 metaphors such as milestone, a systematic structure, a wide range, a fact which is open to developments, guide, constructive, and problematic/complex structure.. As a result, it has been found that teacher candidates have positive thoughts regarding curriculum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına yükledikleri metaforlaren_US
dc.title.alternativeThe metaphors that primary education teacher candidates use regarding curriculumen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue169en_US
dc.identifier.startpage126en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorGültekin, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster