Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKara, Yusuf
dc.contributor.authorKelecioğlu, Hülya
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:21Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1309-6575
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU9EazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14555
dc.description.abstractStandart belirleme süreçlerinde en önemli unsur, kesme puanları hakkında yargıda bulunan puanlayıcı grubudur. Puanlayıcı yargılarının tutarlı olması, belirlenecek kesme puanı veya puanlarının güvenirliğini doğrudan etkileyecektir. Bu çalışmada, okul öğretmenleri ve alan uzmanları olmak üzere farklı nitelikteki iki puanlayıcı grubunun standart belirleme sürecindeki performansları Genellenebilirlik Kuramı çerçevesinde karşılaştırılmış; böylece puanlayıcı niteliklerinin kesme puanları üzerindeki etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada test merkezli standart belirleme yöntemlerinden 1-0 ve Nedelsky yöntemleri ele alınmış ve elde edilen veriler tek ve iki değişkenlik kaynaklı tümüyle çaprazlanmış desenler ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda ,her iki standart belirleme yönteminde uzman grubunun öğretmen grubuna göre belirgin olmamakla beraber daha tutarlı yargılar verdiği görülmüş; bu bulgular hesaplanan G ve Phi katsayılarıyla da desteklenmiştiren_US
dc.description.abstractRater group, who give judgments about cutting scores, is the most important factor of the standard setting procedures. Reliability of the cutoff score(s), will be directly affected by the consistency of the raters' judgments. In this study, performance of school teachers and domain experts were compared within the scope of the Generalizability Theory during the standard setting procedure. With this comparison, it was aimed to demonstrate the effect of rater qualifications on cutoff scores. 1-0 and Nedelsky methods which are two of the student centered standard setting methods were adopted in this study. The data that had been collected from raters was analyzed with single and multiple facet crossed designs. According to results of the analyses that were conducted under different designs, it was seen that domain experts gave more consistent judgments compared to school teachers; but this distinction was not so notable. More detailed findings such as G and Phi coefficients of decision studies were also covered in the subsequent sectionsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titlePuanlayıcı Niteliklerinin Kesme Puanlarının Belirlenmesine Etkisinin Genellenebilirlik Kuramı'yla İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation the Effects of the Raters' Qualifications on Determining Cutoff Scoreswith Generalizability Theoryen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage58en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster