dc.contributor.author | Yalçınoğlu, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:22Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:22Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09EUTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14562 | |
dc.description.abstract | Bu makalede ABD ve Türkiye'deki fen eğitim programları ve öğretim uygulamalarında evrim teorisine nasıl yer verildiğinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca, ABD ve Türkiye'de birbirine benzer özellikler taşıyan kuruluşların verim teorisi karşıtı çalışmaları da incelenmiştir. Evrim teorisinin öğretimi her iki ülkede de tartışmalı bir konuudur. Fakat, bu konudaki yasal düzenlemeler ve evrim öğretimini etkileyen faktörler hakkındaki eğitim araştırmaları daha çok ABD'de yapılmıştır. Makalede ele alınan konu şu beş başlık altında incelenmiştir; (a) evrim teorisinin bilimsel önemi, (b) evrim öğretimi tartışmaları, (c) ABD ve Türkiye'deki ilköğretim ve ortaöğretim programlarında evrim teorisinin yeri, (d) öğretmenlerin evrim teorisine karşı tutumları ve (e) öğrencilerin evrim teorisi ve bununla ilgili konular hakkındaki bilgileri. Bunların yanı sıra Türkiye'de okullarda evrim öğretimini etkileyen faktörler ve bu konudaki eğitim politikaları da tartışılmıştır. Sonuç olarak Türkiye'de sürdürülen ABD'dekine benzer evrim karşıtı çalışmaların evrim teorisinin okullarda öğretilmesi açısından eğitim programlarını ve uygulamalarını ve aynı zamanda toplumun evrim teorisi konusundaki görüşlerini olumsuz etkilediği görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This paper discusses the place of evolutionary theory in science curriculum and teaching practices in USA and in Turkey. Anti-evolution works of similar institutions both in USA and Turkey are also compared. The controversy regarding the teaching of evolution has been an issue in both countries. However, legal actions and educational research about the factors affecting the teaching of evolutionary theory in classrooms took place mostly in USA. In the article five main topics were addressed: (a) importance of evolutionary theory in science, (b) controversy on teaching of evolution (c) place of theory of evolution in elementary and secondary science curriculum in USA and in Turkey, (d) teachers' attitudes toward theory of evolution, and (e) students' understanding about the theory of evolution and related topics. Factors and policies affecting the teaching of evolution in classroom in Turkey are also discussed. In conclusion, anti-evolution movements in Turkey which shows similarities with the anti-evolution propaganda in USA was found effective in terms of influencing educational policies and practices about the teaching of evolutionary theory in classrooms as well as public opinion on evolution. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Amerika ve Türkiye'ye evrim karşıtlığının eğitim politikaları ve uygulamalarına yansıması | en_US |
dc.title.alternative | Impacts of anti-evolutionist movements on educational policies and practices in USA and Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 254 | en_US |
dc.identifier.endpage | 267 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |