Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçınoğlu, Pelin
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:22Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:22Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09EUTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14562
dc.description.abstractBu makalede ABD ve Türkiye'deki fen eğitim programları ve öğretim uygulamalarında evrim teorisine nasıl yer verildiğinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca, ABD ve Türkiye'de birbirine benzer özellikler taşıyan kuruluşların verim teorisi karşıtı çalışmaları da incelenmiştir. Evrim teorisinin öğretimi her iki ülkede de tartışmalı bir konuudur. Fakat, bu konudaki yasal düzenlemeler ve evrim öğretimini etkileyen faktörler hakkındaki eğitim araştırmaları daha çok ABD'de yapılmıştır. Makalede ele alınan konu şu beş başlık altında incelenmiştir; (a) evrim teorisinin bilimsel önemi, (b) evrim öğretimi tartışmaları, (c) ABD ve Türkiye'deki ilköğretim ve ortaöğretim programlarında evrim teorisinin yeri, (d) öğretmenlerin evrim teorisine karşı tutumları ve (e) öğrencilerin evrim teorisi ve bununla ilgili konular hakkındaki bilgileri. Bunların yanı sıra Türkiye'de okullarda evrim öğretimini etkileyen faktörler ve bu konudaki eğitim politikaları da tartışılmıştır. Sonuç olarak Türkiye'de sürdürülen ABD'dekine benzer evrim karşıtı çalışmaların evrim teorisinin okullarda öğretilmesi açısından eğitim programlarını ve uygulamalarını ve aynı zamanda toplumun evrim teorisi konusundaki görüşlerini olumsuz etkilediği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis paper discusses the place of evolutionary theory in science curriculum and teaching practices in USA and in Turkey. Anti-evolution works of similar institutions both in USA and Turkey are also compared. The controversy regarding the teaching of evolution has been an issue in both countries. However, legal actions and educational research about the factors affecting the teaching of evolutionary theory in classrooms took place mostly in USA. In the article five main topics were addressed: (a) importance of evolutionary theory in science, (b) controversy on teaching of evolution (c) place of theory of evolution in elementary and secondary science curriculum in USA and in Turkey, (d) teachers' attitudes toward theory of evolution, and (e) students' understanding about the theory of evolution and related topics. Factors and policies affecting the teaching of evolution in classroom in Turkey are also discussed. In conclusion, anti-evolution movements in Turkey which shows similarities with the anti-evolution propaganda in USA was found effective in terms of influencing educational policies and practices about the teaching of evolutionary theory in classrooms as well as public opinion on evolution.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAmerika ve Türkiye'ye evrim karşıtlığının eğitim politikaları ve uygulamalarına yansımasıen_US
dc.title.alternativeImpacts of anti-evolutionist movements on educational policies and practices in USA and Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage254en_US
dc.identifier.endpage267en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster