dc.contributor.author | Çevik, Abdullah | |
dc.contributor.author | Köse, Akif | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:24Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2147-1185 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRMU5UZzNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14568 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğretmenlerin okul kültürüne ilişkin algıları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olup ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş ili Merkezindeki resmi okullarda görevli 313 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Okul Kültürü Ölçeği ve Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırıma sonucunda okul kültürü ile motivasyon değişkenleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin okul kültürüne yönelik algılarının branşlarına göre anlamlı bir düzeyde farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Okul öncesi eğitimi öğretmenleri branş öğretmenlerine göre okul kültürünü daha olumlu algılamışlardır. Öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin bir kısmının (R²=.26) okul kültürü tarafından yordandığı görülmüştür | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to investigate the relationship between teachers' perceptions on school culture and their motivation levels. The study was a quantitative study and was conducted in a relational screening model. The sample of the research consists of 313 teachers in the official schools of Kahramanmaraş during the 2016-2017 academic year . In the study, School Culture Scale and Motivation Scale were used as data collection tools . As a result of the research, it was found that there is a meaningful relationship between the variables of school culture and motivation in the positive direction. It was found out that teachers differed significantly on perceptions of school cultures according to their branches. Teachers of pre-school education perceived school culture more positively than other branch teachers. And it is also seen that some of the motivation levels of teachers (R² = .26) were predicted by school culture | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler Tarihi | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin Okul Kültürü Algıları İle Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelemesi | en_US |
dc.title.alternative | An Investigation About The Relationship Between Teachers’ Perception On School Cultures And Their Motivations | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 996 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1014 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |