Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkın, Zeynep
dc.contributor.authorÇıray, Funda
dc.contributor.authorSönmez, Belgin
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:25Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE9EUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14574
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri ile zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel tarama modeline uygun olarak desenlenen araştırmaya 243 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Öğrenme Stratejileri Ölçeği ile Zaman Yönetimi Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde tek yönlü varyans analizinden ve Tukey testinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının öğrenme stratejilerini kullanma durumları ile zaman yönetimi becerilerinde öğrenim gördükleri bölümlere göre anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Öğrenme Stratejileri Ölçeği’nin alt boyutları ile Zaman Yönetimi Envanteri’nin alt boyutları arasında farklı düzeylerde ilişkilerin bulunduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the research is to determine the relation between learning strategies and time- management skills used by teacher candidates. For this purpose, 243 teacher candidates participated in the research which has been designed according to the relational screening model. In this research, in order to obtain data, Learning Strategies Scale” and Time Management Scale” have been used. In the analysis of the data, one way analysis of variance (ANOVA), Tukey test and Pearson Product-Moment Correlation Coefficient have been utilized. As a result of the analyses conducted, it has been determined that there are significant differences between learning strategy utilization of teacher candidates and time-management skills with respect to their departments. Furthermore, different relation levels have been observed among the scores of sub- dimensionsen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe relationship between learning strategies and time management skills used by teacher candidatesen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri ile zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage822en_US
dc.identifier.endpage835en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster