dc.contributor.author | Akın, Zeynep | |
dc.contributor.author | Çıray, Funda | |
dc.contributor.author | Sönmez, Belgin | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:25Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:25Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE9EUTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14574 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri ile zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel tarama modeline uygun olarak desenlenen araştırmaya 243 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Öğrenme Stratejileri Ölçeği ile Zaman Yönetimi Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde tek yönlü varyans analizinden ve Tukey testinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının öğrenme stratejilerini kullanma durumları ile zaman yönetimi becerilerinde öğrenim gördükleri bölümlere göre anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Öğrenme Stratejileri Ölçeği’nin alt boyutları ile Zaman Yönetimi Envanteri’nin alt boyutları arasında farklı düzeylerde ilişkilerin bulunduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of the research is to determine the relation between learning strategies and time- management skills used by teacher candidates. For this purpose, 243 teacher candidates participated in the research which has been designed according to the relational screening model. In this research, in order to obtain data, Learning Strategies Scale” and Time Management Scale” have been used. In the analysis of the data, one way analysis of variance (ANOVA), Tukey test and Pearson Product-Moment Correlation Coefficient have been utilized. As a result of the analyses conducted, it has been determined that there are significant differences between learning strategy utilization of teacher candidates and time-management skills with respect to their departments. Furthermore, different relation levels have been observed among the scores of sub- dimensions | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | The relationship between learning strategies and time management skills used by teacher candidates | en_US |
dc.title.alternative | Öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri ile zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 822 | en_US |
dc.identifier.endpage | 835 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |