Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Algısı ve Deneyimleri: Bir Fenomenolojik Araştırma
Özet
Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin hoşgörü algısını ve gelişimini anlamaya çalışmaktadır. Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 30 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi ile 12 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme ve öğretmenlerle grup görüşmeleriyle toplanmıştır. Görüşme verileri tematik olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin hoşgörüyü daha çok yardımlaşma, affetmek, sevgi ve iyi davranmak olarak algıladıkları çok az öğrencinin farklılıklara saygı olarak algıladığı görülmüştür. Öğretmenler öğrencilerin hoşgörü algısının gelişiminde gelişim özelliklerinin, sosyal çevrenin, öğretim programları ve ders kitaplarının ve okulun sosyal ve kültürel yapısının etkili olduğunu belirtmiştir. The purpose of this study is trying to understand the perception and the development tolerance of fourth-grade primary school student. 30 primary school fourth-grade students and 12 classroom teachers participated in this study which was conducted with phenomenology design. Data were collected through semi-structured interviews with students and group discussions with teachers. Interview data were analyzed thematically. As a result of the research it was seen that the majority of the students perceive tolerance as helping each other, forgiveness, love and behaving well, few of the students perceive tolerance as respect for the diversity. Teachers stated developmental features, social environment, curriculum and textbooks and the social and cultural structure of the school are influential fort he development of students' tolerance perception.
Kaynak
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
12Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZd09EWTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/14579
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]