Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorErkılıç, Turan Akman
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:26Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1308-6219
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMk9UYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14581
dc.description.abstractBu çalışmada köy enstitüleri öğretim programları ve kurumsal yönetim açısından eğitim felsefeleri bağlamın da tartışılmıştır. Araştırmada analitik araştırma türlerinden doküman araştırması deseninden yararlanılmış, veri kaynakları olarak Köy Enstitüleriyle ilgili dokümanlar kullanılmış ve veriler yorumlamacı tematik analiz tekniğiyile analiz edilmiş tir. Araştırma sonuçlarına göre Köy Enstitüleri, Cumhuriyetin kurucu ideolojisini ve kültürünü yayma ve savunma nitelikleriyle esasici ve daimici felsefelerinin özelliklerini göstermektedir. Enstitüler, toplumsal yapıya uygunlukları ile 'realist' ve 'pragmatik' nitelik gösterirken; yeni toplumu oluşturma niteliği ile oluşturmacılık felsefesinin özelliklerini taşımaktadır. Enstitüler, ayrıca 'iş içinde üretim için' eğitim anlayışıyla politeknik eğitimin kimi niteliklerini yansıtmaktadır. Enstitülerde öncelikle iş odaklı çalışmalarla klasik yönetim anlayışı göreceli egemenlik göstermektedir. Bunun yanında, katılımlı yönetim ve insana değer veriş nitelikleriyle de davranışçı-çevreci anlayışları yansıtmaktadır. Bu anlayışların birer ürünü olarak eğitim fels efesi bağlamında eğitim programı boyutunda esasici, ilerlemeci ve oluşturmacı felsefelerin baskın olduğu eklektik bir anlayış görüldüğü söylenebilir. Kurumsal yönetim bağlamında ise; yer yer klasik ve neo -klasik yönetim yanısmaları görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study Village Institutes curriculums and the institutional administration are discussed in the context of educational philophies. Document research design is utilized in the research, documents on the Willage Instutitions are used and data are analized through interpretative thematic analysis technique. Institutions have shown „perennialist& , „essentialist& characteristics with the role of spreading and defending the founding ideology and culture. They reveal the characteristics of realism, pragmatism and constructivism with the function of constructing the new society. With the educational v iew of „production at work& , they reflect some of the characteristics of polytechnic education. In institutions, both work-oriented studies and classic administration view show relative dominance. Institutions display behaviorist-environmentalist approaches in terms of participative administration and humanitarian purposes. Therefore a tendency towards an eclectic perception in which progressive, essentialist and constructivist philosophies are dominant can be claimed to exist. In the context of instutional management, classical and neo -classical management reflections are observed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleEğitim felsefeleri açısından köy enstitülerien_US
dc.title.alternativeVillage institutions from the vi ewpoint of philosophy of educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorErkılıç, Turan Akman


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record